Ako sa filmu F1 darilo v kinách?
Počas posledného víkendu prišiel do kín dlho očakávaný film F1, kde si za kokpit formule sadol Brad Pitt. Pod taktovkou Josepha Kosinskeho, ktorý pred tromi rokmi priniesol úspešný Top Gun: Maverick, čakala verejnosť ďalší veľký hit. Skvelý debut film naozaj mal, na jeho nemalý rozpočet potrebuje ešte niekoľko podobných týždňov, aby dokázal byť ziskovým.
Predpoklady z predpredaja lístkov hovorili, že film prinesie za prvý víkend z amerických kín medzi 50 a 60 miliónmi dolárov. Do tejto štatistiky sa naozaj veľmi vhodne trafil, pretože na domácej pôde dokázal priniesť 55,6 milióna. Veľmi sa mu darilo aj vo zvyšku sveta, zo zvyšných 78 krajín dokázal zarobiť 88,4 miliónov, a tak sa jeho tržby pohybujú na úrovni 144 miliónov dolárov.
Skvelý štart, no ďaleko za rozpočtom
Stále to však nestačí ani na jeho štedrý rozpočet, ktorý bol 250 miliónov dolárov. Nemalé peniaze boli naliate aj do masívnej a globálnej reklamnej kampane, kde sa hovorí o ďalších 100 miliónoch. A v neposlednom rade nemá samotný Apple práva na uvádzanie svojich filmov v kinách, a tak musela za túto službu zaplatiť štúdiu Warner Bros. Discovery.
Film by tak potreboval niekoľkonásobok doterajších ziskov, aby dokázal byť pre spoločnosť zárobkovým. Apple si však s podobnými vecami ťažkú hlavu nerobí. S trhovou hodnotou vo výške 3 biliónov dolárov nie sú ich filmy a seriály cieľom pre zárobok. Dokonca Apple používa filmy a seriály na propagáciu a podporu predaja svojich zariadení. Viď napríklad fakt, že ak ste si pozreli v USA trailer na film F1 na svojom iPhone, obdržali ste 10 dolárový voucher na kúpu doplnkov.

Očakáva sa najväčší úspech pre Apple
Snímke sa však jednoznačne nedá odoprieť obrovský a zatiaľ najväčší úspech pre Apple. Už s tržbami za úvodný víkend dokázal zarobiť takmer toľko, čo dráma Vrahovia mesiaca kvetov za celé svoje pôsobenie v kinách. Táto čiastka predstavovala 158 miliónov. Športový film určite dobehne aj historický epos Napoleon, ktorý dokázal zarobiť 221 miliónov, tu sa však rátajú všetky zisky z kín aj streamovacích služieb. Nehovoriac o tom, že už teraz prekonal špionážnu komédiu Argylle, ktorá si celkovo zarobila 96,2 milióna.
Apple nechal ďaleko za sebou aj iné filmy počas tohto víkendu. Stále úspešná hraná verzia Ako si vycvičiť draka pridala do amerických kás 19,4 milióna a animák Elio od Pixaru dokázal zarobiť 10,7 milióna. Nakrátko obišla aj iná premiéra. Film M3GAN 2.0 napriek predpovediam o úspechu dokázal z amerických kín priniesť iba 10,2 milióna. Zo zvyšku sveta hlási ešte slabší zárobok iba 7 miliónov.