Jasný cieľ
V snahe znovu získať priazeň mladých používateľov, ktorí v posledných rokoch hromadne migrujú na konkurenčné platformy, chystá Facebook zásadnú inováciu svojej mobilnej aplikácie. Nová funkcia s názvom Miestne má podľa NBC News ambíciu stať sa ústredným bodom pre lokálny obsah a komunitný život.
Podľa najnovších informácií, ktoré priniesla NBC News, mladí ľudia v súčasnosti využívajú Facebook primárne ako nástroj na získavanie informácií o dianí vo svojom okolí.
„Mladší používatelia majú tendenciu využívať aplikáciu na hľadanie spolubývajúcich, výhodné nákupy a pripojenie sa k virtuálnym skupinám, ktoré zodpovedajú ich záujmom a koníčkom,“ uvádza správa.
Práve na tento trend reaguje pripravovaná novinka. Záložka Miestne má združovať všetok relevantný lokálny obsah na jedno miesto. Užívatelia tu nájdu informácie o udalostiach v okolí, zaujímavé videá, ponuky z Marketplace či aktivity miestnych komunít. Spoločnosť Meta, ktorá je vlastníkom Facebooku, už novú funkciu testuje vo vybraných amerických mestách.
Facebook pristupuje k zjednodušovaniu procesov
„Vieme, že ľudia používajú Facebook na spojenie so svojimi miestnymi komunitami, preto investujeme do spôsobov, ako tento proces ešte viac zjednodušiť,“ vyjadrila sa spoločnosť Meta k novej funkcii.
Či už ide o aktivity v okolí, miestne skupiny ponúkajúce bezplatné veci alebo tipy na zaujímavé miesta, všetko bude dostupné na novej karte Miestne.
Okrem centralizácie lokálneho obsahu plánuje Facebook aj ďalšie vylepšenia. Užívatelia sa môžu tešiť na týždenné alebo víkendové prehľady zaujímavých akcií v ich okolí. Táto funkcia má potenciál stať sa užitočným nástrojom pre plánovanie voľného času a objavovanie nových miest a podujatí.

V reakcii na rastúcu popularitu platforiem ako TikTok sa Facebook zameriava aj na zlepšenie svojej video sekcie. Nový prehrávač bude zobrazovať videá na celú obrazovku a umožní plynulé prechádzanie medzi krátkymi, dlhými aj živými videami. Tento krok jasne naznačuje snahu Facebooku prispôsobiť sa súčasným trendom v konzumácii video obsahu.
„Mladí dospelí na Facebooku trávia takmer 60 % svojho času v aplikácii sledovaním videí,“ uvádza spoločnosť s tým, že vyše polovica z týchto ľudí videá sleduje denne. V dôsledku toho sa spoločnosť snaží vytvárať taký zážitok z videí, ktorý im pomôže získať rady, odporúčania a cenné tipy.
TikTok mieri na vrchol
Napriek týmto snahám zostáva otázne, či sa Facebooku podarí znovu získať priazeň mladej generácie. TikTok, ktorý je medzi mladými mimoriadne populárny, zaznamenal počas pandémie COVID-19 až 180 % nárast používateľov vo vekovej skupine 15-25 rokov. S hodnotou približne 200 miliárd dolárov je TikTok momentálne najcennejším jednorožcom na globálnej technologickej scéne.
Facebook sa však nevzdáva a okrem spomínaných noviniek plánuje aj ďalšie vylepšenia založené na umelej inteligencii. Či tieto kroky postačia na to, aby sociálna sieť znovu získala pozornosť mladých používateľov, ukáže až čas. Isté je, že súboj o priazeň generácie Z na poli sociálnych médií sa ešte zďaleka nekončí.