Prvé recenzie na film Jedna bitka za druhou
Odkedy prišli prvé ukážky na film Jedna bitka za druhou, diváci sa pýtali, čo majú od filmu čakať a kam ho zaradiť. Sľuboval totiž napínavý triler, v ktorom nechýbajú ani politické témy, drsný akčný kúsok, drámu a prekvapivo aj komédiu. Teraz prichádzajú prvotné recenzie, ktoré hovoria, že film naozaj týmto všetkým je.
Snímka je netradičným žánrovým odskokom pre Paula Thomasa Andersona. Do hlavnej role obsadil Leonarda DiCapria ako zanieteného revolucionára, ktorý svoje dni odboja chce zanechať kvôli svojej rodine. Po 16 rokoch sa však vracia starý nepriateľ, plukovník Lockjaw (stvárňuje ho Sean Penn), ktorý si ako cieľ vyberie jeho dcéru (Chase Infiniti). Stará skupina sa musí znovu spojiť, aby ju zachránila.

Šialený kúsok od režiséra Čiernej magnólie či Nite z prízrakov
Anderson doručil až 162 minút trvajúci epos. Ako však hovorí Lou Thomas z Time Out, nemáte možnosť sa nudiť, pretože každá minúta je naplnená nebezpečím, komédiou, napätím, láskou, sexom a zmätkom.
Viacerí boli prekvapení tým, ako iná je vízia tohto režiséra. Napríklad David Ehrich z IndieWire hovorí, že toto najšialenejší film, aký kedy Anderson spravil. Bez pochýb však stále skvele zobrazuje hrôzy človeka v boji proti spoločnosti, ktorá utláča. Peter Howell z Toronto Star bol prekvapený množstvom násilia vo filme, ale aj tak to podľa neho môže byť režisérov najlepší počin.
Natlakovaný súdok s pušným prachom na plátne
Chris Evangelista zo Slashfilm píše, že film je ako súdok pušného prachu, pri ktorom neustále čakáte, kedy sa odpáli. A dodáva, že takmer každý pohyb DiCapria bol senzačný.
Všetci doterajší menovaní udeľujú filmu okamžite najvyššie skóre. Okrem nich to robia aj Robbie Collin z The Telegraph, Peter Bradshaw z The Guardian či Michael Calabro z IGN. Ten hovorí, že sa istý čas rozhodoval či udelí 9 alebo 10/10. Nakoniec to však bolo jasné, pretože film ponúka nielen vycibrený filmárov štýl, ale aj mnoho detailov, ktoré z neho robia majstrovské dielo.
'One Battle After Another' Review: Leonardo DiCaprio and Paul Thomas Anderson's Latest Is a Generation-Defining Masterpiece https://t.co/ZCoZrJZfR2
— Collider (@Collider) September 17, 2025
Okamžitá hollydoowska klasika
Viaceho hodnotiacich nerozumie, ako mohlo ísť o obrovskú hollywoodsku produkciu, pretože sa snímka na nič z veľkorozpočtových projektov nepodobá. Hovorí to Ross Bonaime z Collideru, ktorý hovorí, že si Anderson zachoval svoj štýl a film sa stáva až nutným pre dnešné problémové časy.
Jedna bitka za druhou je podľa viacerých novou okamžitou klasikou. Alex Godfrey z Empire Magazine dováva, že ak tento film pôjde v telke o niekoľko rokov, jednoducho ho nebude možné prepnúť. Za toto a bravúrnu satiru ho považuje aj Jordan Farley z Total Film a klasickým, nervy drásajúcim trilerom ho naozval aj Avi Offer z NYC Movie Guru.
Často až desivá herecká presvedčivosť
Vydzvihnutá bol nielen skvelá práca režiséra, ale aj hereckých predstaviteľov. Fico Cangiano zo CineXpress síce hovorí, že PTA doručil majstrovké dielo, ale úžasný boli hlavne DiCaprio a Benicio Del Toro. Až Sean Penn bol absolútnou ikonou filmu, s ktorou by ste sa nechceli stretnúť. Jeho úlohu mocou posadnutého plukovníka vyzdvihuje aj Patrick Cremona z Radio Times, ktorý uvádza, že ide o jedného z najviac nenávideniahodných záporákov.
Je pravdou, že nie všetkým bol film Jedna bitka za druhou pochuti. Napríklad William Bibbiani z TheWrap hovorí, že Anderson napchal toľko vecí do jedného filmu, že ľudia nebudú vedieť, čo si z neho odniesť (udeľuje skóre 55/100). Keith Urban zo Slant Magazine udeľuje 50 zo 100, pretože tvrdí, že namiesto temnej komédie dostal nepodarený presah k umeleckej forme. Skutočne však ide o ojedinelé dve lastovičky z celého radu kritikov.
Skvelé hodnotenia od kritikov
Na portáli Rotten Tomatoes pridalo svoje recenzie až 68 hodnotiacich, čím si film celkovo vyslúžil skóre 97 %. Veľmi podobné je to aj na webe Metacritic, kde si film odnáša 96 zo 100. Tu ho hodnotilo 33 kritikov.
V našich kinách si budeme môcť film pozrieť už budúci týždeň. Jeho premiéra je 25. septembra.