Nedávno sa konal v poradí už štvrtý ročník CyberGame, ktorý bol rekordný z pohľadu účastníkov, ale mnohí si ho budú pamätať aj z iných dôvodov.
Počas 10 týždňov sa do CyberGame registrovalo na slovenskej a anglickej platforme viac ako 5 tisíc účastníkov, pričom viac ako polovica z nich skórovala. Na Slovensku to bolo viac ako 1200 hráčov, od základných škôl až po skúsených bezpečnostných profesionálov.
Absolútny víťaz CyberGame 2025
Absolútnym víťazom CyberGame 2025 sa stal Lukáš Kuzmiak, ktorý v najkratšom čase dosiahol najvyšší počt bodov. IT bezpečnosti sa venuje od tínedžerských čias, keď začal hrávať prvé hry. Profesionálne ich už hrá 15 rokov. Svoju cenu v podobe špičkového notebooku ROG Strix Scar sa rozhodol darovať. Dar si prebral Smauel Varga, 16-ročný študent strednej školy.

„Notebook venujem do študentskej kategórie s nádejou, že to niekoho povzbudí a nakopne v kariére. Práve takíto ľudia sú budúcnosťou tohto odvetvia.“ Dar si prebral Samuel Varga, šestnásťročný študent na strednej škole.
Najvyšší počet bodov (515) v tomto ročníku získali traja hráči, o poradí teda rozhodol čas. Martin Jantošovič a Maroš Valach tak získali ocenenie za najvyšší počet bodov v experimentálnych vetvách a uznanie za vynikajúce výsledky, ktorým sa prezentujú v ostatných ročníkoch súťaže.
Najlepšia hráčka a ďalší ocenení
Najlepšou hráčkou sa stala Lívia Samolejová, študentka druhého ročníka Súkromného Banskobystrického gymnázia. CyberGame ju zaujal nielen rôznymi kategóriami, ale aj tým, že môže súťažiť takmer s kýmkoľvek. Z rovnakej školy pochádza aj Michal Šrobár, ktorý je na nej pracuje ako učiteľ.

Juniorskú cenu si odniesla trinásťročná Anna Samolejová, ktorá ako najmladšia dosiahla stanovený počet bodov.
„Táto hra bola veľmi zaujímavá aj v tom, že to nebolo len o klasickom heckovaní, ale aj vyhľadávaní podľa fotiek a taktiež, aké je to nebezpečné len tak niekam postnúť fotku.“
Víťazom študentskej kategórie je Ivan Lepieš, popri univerzite už pracuje ako bezpečnostný konzultant a je v reprezentačnom tíme Slovak Cyber Team.
Úlohy pripravujú profesionáli
Úlohy do súťaže pripravujú profesionáli z Národného bezpečnostného úradu. V aktuálnom roku ich bolo viac ako 70 v šiestich vetvách. Tri vetvy boli analytické – malvérová, forenzná a OSINT. Ďalšie hracie vetvy sú kryptografia, ofenzívna bezpečnosť a procesy a riadenie bezpečnosti. Vytváranie nových úloh každý rok nie je vôbec jednocuhé. Musia v prvom rade zabaviť, no nesmú byť riešiteľné cez umelú inteligenciu.
„Radi by sme všetkým ukázali atraktívny svet kybernetickej bezpečnosti a zároveň veríme, že talent pre túto oblasť sa dá objaviť v každom veku. Preto je pre nás tento mimoriadny záujem povzbudením aj do ďalších ročníkov,“ hovorí v mene odborného garanta Milan Pikula, riaditeľ SK-CERT.

V kybernetickej bezpečnosti je kľúčová spolupráca rôznych profesií so súkromným a štátnym sektorom. Budúcnosť digitálnej bezpečnosti závisí od nových talentov a ich rozvoja. Iniciatívu podpori aj slovenský mobilný operátor Telekom, ktorý v nej vidí budúcnosť.
„Potešila ma úžasná energia a nadšenie, ktoré bolo cítiť medzi účastníkmi. Silný príbeh o vzájomnej podpore – keď víťaz venoval svoju výhru ďalšiemu mladému talentu – potvrdzuje, že komunita kyberbezpečnosti na Slovensku rastie správnym smerom. Veľmi ma potešilo aj to, že mladí ľudia už dnes dokážu svoje vedomosti a schopnosti reálne využiť nielen v škole, ale aj v štátnej a súkromnej sfére. Aj napriek tomu, že ešte len študujú, majú chuť aktívne prispievať k vyššej kybernetickej bezpečnosti na Slovensku. A že svoje schopnosti majú na vysokej úrovni – to je vidieť aj v tomto ročníku CyberGame,“ povedal Peter Kočík, vedúci systémových inžinierov Fortinet