RCS spája iPhone a Android
Aktualizované 10.9.2025
Mobilná komunikácia sa na Slovensku posúva na novú úroveň. Telekom totiž ako prvý operátor u nás sprístupnil podporu RCS (Rich Communication Services) správ medzi zariadeniami Apple a Android. Ide o významný krok, keďže doteraz mohli majitelia iPhonov využívať rozšírené možnosti komunikácie iba prostredníctvom iMessage alebo aplikácií tretích strán.
Telekom oznámil dostupnosť RCS správ od príchodu aktualizácie iOS 26, pričom fungujú priamo v natívnej aplikácii Správy. Na rozdiel od klasických SMS alebo MMS však bežia cez internetové pripojenie. Či už sa jedná o mobilné dáta alebo Wi-Fi, pričom ponúkajú viacero výhod. Používatelia môžu zdieľať fotografie vo vysokom rozlíšení, videá, audio súbory, mapy či GIFy bez obmedzenia veľkosti. K dispozícii je aj indikácia písania, potvrdenie o prečítaní, pomenovanie skupín či interaktívne tlačidlá priamo v správach.

Pre používateľov iPhonov zostávajú iMessage správy odlíšené modrými bublinami, zatiaľ čo RCS správy budú zelené, rovnako ako SMS či MMS. Služba je k dispozícii bezplatne pre všetkých zákazníkov Telekomu, či už ide o paušály, predplatené karty Easy, program Swipe alebo firemné paušály.
Novinka pritom neotvára dvere len bežným používateľom, ale aj firemným zákazníkom. Prostredníctvom služby RBM (Rich Business Messaging) môžu firmy posielať interaktívne správy s grafikou, videami či personalizovanými odkazmi a zákazníci majú istotu, že pochádzajú od overenej značky. To prináša vyššiu ochranu pred phishingom či podvodnými SMS.
O svoje súkromie sa báť nemusíte. Komunikácia je totiž počas doručovania šifrovaná a v prípade, že RCS správu nie je možné doručiť, systém ju automaticky odošle ako klasickú SMS. Telekom tak rozširuje svoje pôsobenie v oblasti digitálnej komunikácie a prináša zákazníkom možnosť využívať moderný štandard správ naprieč platformami.
Pôvodný článok
Majitelia iPhonov na Slovensku sa môžu tešiť na novinku, ktorú doteraz poznali iba používatelia Androidu. Ide o podporu technológie RCS, teda Rich Communication Services, ktorá je modernou alternatívou ku klasickým SMS a MMS. Najväčší význam tejto zmeny je, že odstraňuje bariéru medzi používateľmi Androidu a iPhonov
Zatiaľ je k dispozícii len v beta verzii iOS pre zákazníkov Telekomu, no podľa operátora by mala byť oficiálne spustená už na jeseň.
Potvrdil to Alexander Sejna, senior špecialista externej komunikácie Telekomu. Zdôraznil pritom, že funkcia aktuálne ešte nie je dostupná, no pracuje sa na jej uvedení do prevádzky: „Služba RCS správ aktuálne nie je dostupná na mobilných zariadeniach značky Apple v rámci siete Slovak Telekomu. V najbližších mesiacoch však plánujeme jej rozšírenie aj pre používateľov mobilných telefónov iPhone.“
Ostatní operátori sú zatiaľ s touto funkciou menej odvážni. Orange aj O2 označili službu za zaujímavú a perspektívnu, ale zatiaľ neuvádzajú konkrétny dátum jej spustenia. Operátor 4ka priznal, že o podporu má záujem a zákazníkov bude informovať v momente, keď bude pripravený na jej implementáciu.
RCS ako náhrada za bežné SMS
Čo vlastne predstavuje RCS? RCS prináša do sveta mobilnej komunikácie množstvo vylepšení, ktoré poznáme zo známych internetových chatovacích aplikácií. Oproti klasickým SMS a MMS umožňuje posielať fotografie, videá či súbory vo vysokej kvalite, poskytuje potvrdenia o doručení a prečítaní správ a tiež indikuje, keď druhá strana práve píše odpoveď.
Zároveň podporuje skupinové chaty a funguje cez internetové pripojenie. Či už cez mobilné dáta alebo Wi-Fi. To znamená, že používateľ nemá vôbec žiadne náklady navyše za jednotlivé správy ako pri bežných SMS, ak správu posiela cez internet. Aktivácia je pritom veľmi jednoduchá a po nej si systém už sám vyberá, či správu doručí cez internet alebo tradičnou cestou.
Postup na aktiváciu RCS služby:
- Prejdite do Nastavení,
- Zvoľte zložku Aplikácie,
- Vyhľadajte Správy a kliknite na RCS,
- Aktivujte možnosť RCS správy.