AKTUÁLNE: Povinné sledovanie reklám spúšťa po Markíze ďalšia TV, takto to bude fungovať

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

JOJ zavádza nepretočiteľnú reklamu

Od 15. júla pristupuje JOJ Group ku kroku, ktorí môžu diváci už poznať z konkurenčnej televízie. Spolu s televíznymi operátormi zavádzajú nepretočiteľnú reklamu v archíve. Spoločnosť uvádza, že ide o krok, ktorý reflektuje zmeny na televíznych trhoch a aj v online prostredí, kde je sledovanie krátkej reklamy pred reláciou štandardom.

Zmena sa týka výlučne archívneho sledovania a nijako neovplyvní živé vysielanie. Nový systém bude fungovať pomerne jednoducho – súpoločnosť avizuje povinné tri minúty sledovania reklamy. Fungovať to bude tak, že od začiatku spustenia programu má divák k dispozícií 60 sekúnd, aby si mohol voľne pretáčať obsah. Po ich uplynutí sa však spustí spomenutá trojminútovka s reklamným blokom, ktorý nie je možné pretočiť.

Televízia JOJ
Zdroj: JOJ

Zmena sa netýka všetkých kanálov

Po skončení reklamného bloku môže sledujúci opäť pokračovať v sledovaní svojho programu a znovu má k dispozícii pretáčanie. TV však v oficiálnej správe o fungovaní novinky informuje, že funkcia sa môže meniť aj podľa technických nastavení jednotlivých operátov.

Mierne lepšou správou môže byť, že sa zmena týka iba programov JOJ, Plus a WAU. Ostatné kanály a teda JOJKO, JOJ24, JOJ Svet, CS Film, CS History, CS Mystery a JOJ Cinema, zostávajú bez zmeny a diváci ich môžu sledovať úplne bez obmedzení.

sledovanie z archívu joj
Zdroj: JOJ

Na podobný princíp sme zvyknutí v online priestore

K implementácii dochádza po dohode medzi JOJ Group a operátormi. Spoločnosť uvádza, že ich spoločným cieľom je zjednotenie technologických riešení a zavedenie trhového štandardu, ktorý podporí stabilitu a kvalitu televízneho obsahu. Divákom chcú ponúknuť férové riešenie, ktoré zodopovedá súčasným trendom. Hovoria, že na podobný princíp sme napríklad zvyknutí už pri sledovaní online videí.

Svedkami rovnakej povinnosti sledovania reklám aj pri archívnom sledovaní sme sa mohli stať pred niekoľkými mesiacmi pri televízii Markíza. Úplné zamedzenie pretáčania reklám zaviedli od 21. mája. Ako hlavný dôvod pritom otvorene uviedli, že chcú vyrovnať finančné rozdiely medzi živým vysielaním a archívom, keďže príjem z reklamy je kľúčový pre súkromné televízie, ktoré ním naďalej financujú svoj obsah.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

RECENZIA: Vreckový PC, pri ktorom si Slováci už na herné notebooky ani nespomenú

Autor: Matej Krajčovič

Recenzia na ROG Xbox Ally X Trendy hlásajú, že najnovšie hry chcú dnes fanúšikovia gamingu hrávať doslova kdekoľvek. Počas ciest…

Stačí, že máte zapnutý displej. Toto je nová chyba Androidu, ktorá vám ukradne všetky údaje

Autor: Peter

Bezpečnostní experti objavili úplne nový spôsob útoku, ktorý dokáže spôsobiť majiteľom Android zariadení nepríjemné problémy. Dostal názov Pixnapping a škodlivým…

66 krajín sa od neho nevie odlepiť, seriálové prekvapenie roka opantalo divákov

Autor: Erik Košťany

Seriál The Last Frontier točil aj režisér z Netflixu Streamovacia služba Apple TV (ktorá sa aktuálne zbavila znamienka plus vo…

Na kolonizáciu planét máme novú „zbraň“. Životu prospešné baktérie prežijú let vesmírom

Autor: Roland Tokoly

Pozemský život vezmeme do vesmíru so sebou Austrálski vedci z RMIT University dokázali, že niektoré prospešné baktérie by mohli zvládnuť…

Najbrutálnejšia filmová séria súčasnosti spoznala budúcnosť. A ľudia skáču od radosti

Autor: Erik Košťany

Mortal Kombat 3 potvrdený Pred mesiacom sme sa dozvedeli, že film Mortal Kombat II zažil výrazný odklad. Teraz mal samotný…

Predražený iPhone neláka Slovákov. Tento lacný, ale SKVELÝ mobil valcuje predaje

Autor: Kristína Sudorová

Samsung, Apple a Xiaomi v boji o slovenského zákazníka Záujem Slovákov o smartfóny sa ani v roku 2025 nezmenšil. Podľa…