AKTUÁLNE: Povinné sledovanie reklám spúšťa po Markíze ďalšia TV, takto to bude fungovať

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

JOJ zavádza nepretočiteľnú reklamu

Od 15. júla pristupuje JOJ Group ku kroku, ktorí môžu diváci už poznať z konkurenčnej televízie. Spolu s televíznymi operátormi zavádzajú nepretočiteľnú reklamu v archíve. Spoločnosť uvádza, že ide o krok, ktorý reflektuje zmeny na televíznych trhoch a aj v online prostredí, kde je sledovanie krátkej reklamy pred reláciou štandardom.

Zmena sa týka výlučne archívneho sledovania a nijako neovplyvní živé vysielanie. Nový systém bude fungovať pomerne jednoducho – súpoločnosť avizuje povinné tri minúty sledovania reklamy. Fungovať to bude tak, že od začiatku spustenia programu má divák k dispozícií 60 sekúnd, aby si mohol voľne pretáčať obsah. Po ich uplynutí sa však spustí spomenutá trojminútovka s reklamným blokom, ktorý nie je možné pretočiť.

Televízia JOJ
Zdroj: JOJ

Zmena sa netýka všetkých kanálov

Po skončení reklamného bloku môže sledujúci opäť pokračovať v sledovaní svojho programu a znovu má k dispozícii pretáčanie. TV však v oficiálnej správe o fungovaní novinky informuje, že funkcia sa môže meniť aj podľa technických nastavení jednotlivých operátov.

Mierne lepšou správou môže byť, že sa zmena týka iba programov JOJ, Plus a WAU. Ostatné kanály a teda JOJKO, JOJ24, JOJ Svet, CS Film, CS History, CS Mystery a JOJ Cinema, zostávajú bez zmeny a diváci ich môžu sledovať úplne bez obmedzení.

sledovanie z archívu joj
Zdroj: JOJ

Na podobný princíp sme zvyknutí v online priestore

K implementácii dochádza po dohode medzi JOJ Group a operátormi. Spoločnosť uvádza, že ich spoločným cieľom je zjednotenie technologických riešení a zavedenie trhového štandardu, ktorý podporí stabilitu a kvalitu televízneho obsahu. Divákom chcú ponúknuť férové riešenie, ktoré zodopovedá súčasným trendom. Hovoria, že na podobný princíp sme napríklad zvyknutí už pri sledovaní online videí.

Svedkami rovnakej povinnosti sledovania reklám aj pri archívnom sledovaní sme sa mohli stať pred niekoľkými mesiacmi pri televízii Markíza. Úplné zamedzenie pretáčania reklám zaviedli od 21. mája. Ako hlavný dôvod pritom otvorene uviedli, že chcú vyrovnať finančné rozdiely medzi živým vysielaním a archívom, keďže príjem z reklamy je kľúčový pre súkromné televízie, ktoré ním naďalej financujú svoj obsah.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Povinné sledovanie reklám spúšťa po Markíze ďalšia TV, takto to bude fungovať

Autor: Erik Košťany

JOJ zavádza nepretočiteľnú reklamu Od 15. júla pristupuje JOJ Group ku kroku, ktorí môžu diváci už poznať z konkurenčnej televízie.…

Neskutočný začiatok. Superman ohromil svet a rozosmutnil Marvel

Autor: Erik Košťany

Superman má za sebou naozaj hrdinský štart Najnovšia verzia Muža z ocele môže byť síce priamo v deji o niečo…

Nebo nad Arktídou sa správa zvláštne. Prichádza zima, ktorá môže prekvapiť Slovensko aj Európu

Autor: Peter Hodal

Čo je polárny vír a prečo je dôležitý pre zimné počasie? Slabý polárny vír v zime 2025/2026 je čoraz pravdepodobnejší,…

Aktualizovaný zoznam: Z týchto slovenských e-shopov nikdy NENAKUPUJTE

Autor: Peter

Žijeme v dobe, kedy online nakupovanie zažíva svoj vrchol. Nakúpiť je teraz mimoriadne pohodlné, stačí doslova pár klikov z gauča.…

Robot s AI operoval bez chirurga: 8 operácií zvládol so 100 % výsledkom

Autor: Tomáš

Umelá inteligencia je dnes pre mnohých používateľom nástrojom, ktorý im dokáže vygenerovať na počkanie, text, obrázok, hudbu, video alebo vyhľadať…

ROZHODNUTÉ: Slovenskí operátori si „rozdali karty“ do roku 2048 a štátu zaplatili šialenú sumu

Autor: Peter

Slovenskí mobilní operátori opäť dražili dôležité frekvencie pre budúcnosť. Proces začal 1. marca 2025, svoje ponuky mohli predložiť do 5.…