JOJ zavádza nepretočiteľnú reklamu
Od 15. júla pristupuje JOJ Group ku kroku, ktorí môžu diváci už poznať z konkurenčnej televízie. Spolu s televíznymi operátormi zavádzajú nepretočiteľnú reklamu v archíve. Spoločnosť uvádza, že ide o krok, ktorý reflektuje zmeny na televíznych trhoch a aj v online prostredí, kde je sledovanie krátkej reklamy pred reláciou štandardom.
Zmena sa týka výlučne archívneho sledovania a nijako neovplyvní živé vysielanie. Nový systém bude fungovať pomerne jednoducho – súpoločnosť avizuje povinné tri minúty sledovania reklamy. Fungovať to bude tak, že od začiatku spustenia programu má divák k dispozícií 60 sekúnd, aby si mohol voľne pretáčať obsah. Po ich uplynutí sa však spustí spomenutá trojminútovka s reklamným blokom, ktorý nie je možné pretočiť.

Zmena sa netýka všetkých kanálov
Po skončení reklamného bloku môže sledujúci opäť pokračovať v sledovaní svojho programu a znovu má k dispozícii pretáčanie. TV však v oficiálnej správe o fungovaní novinky informuje, že funkcia sa môže meniť aj podľa technických nastavení jednotlivých operátov.
Mierne lepšou správou môže byť, že sa zmena týka iba programov JOJ, Plus a WAU. Ostatné kanály a teda JOJKO, JOJ24, JOJ Svet, CS Film, CS History, CS Mystery a JOJ Cinema, zostávajú bez zmeny a diváci ich môžu sledovať úplne bez obmedzení.

Na podobný princíp sme zvyknutí v online priestore
K implementácii dochádza po dohode medzi JOJ Group a operátormi. Spoločnosť uvádza, že ich spoločným cieľom je zjednotenie technologických riešení a zavedenie trhového štandardu, ktorý podporí stabilitu a kvalitu televízneho obsahu. Divákom chcú ponúknuť férové riešenie, ktoré zodopovedá súčasným trendom. Hovoria, že na podobný princíp sme napríklad zvyknutí už pri sledovaní online videí.
Svedkami rovnakej povinnosti sledovania reklám aj pri archívnom sledovaní sme sa mohli stať pred niekoľkými mesiacmi pri televízii Markíza. Úplné zamedzenie pretáčania reklám zaviedli od 21. mája. Ako hlavný dôvod pritom otvorene uviedli, že chcú vyrovnať finančné rozdiely medzi živým vysielaním a archívom, keďže príjem z reklamy je kľúčový pre súkromné televízie, ktoré ním naďalej financujú svoj obsah.