Ako zo zlého sna: HP nechalo ľudí úmyselne čakať 15 minút na technickú podporu

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

HP zámerne pridal 15 minútovú čakaciu dobu

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste si nevedeli rady s nejakou elektronikou. Najprv sa s problémom poriadne vytrápite, no nakoniec sa odhodláte kontaktovať zákaznícku podporu. Po určitej dobe čakania ako prvé zaznenie predom nahratá nahrávka. Ak máte dostatok šťastia, spojíte sa aj s ľudským poradcom. Spoločnosť HP však svojich zákazníkov nechala úplne napospas.

Portál The Register informoval o tom, že spoločnosť HP zaviedla 15-minútovú čakaciu dobu. Nešlo však o žiadnu náhodu ani omyl, HP to urobil s jasným cieľom a zámerom. Podľa všetkého chceli svojich zákazníkov doslova dokopať k tomu, aby v prípade vyskytnutia problému prešli na digitálne kanály, ako je webová stránka support.hp.com alebo virtuálny agent na adrese virtualagent.hpcloud.hp.com.

Čakanie povinné pre všetkých

HP len pred pár dňami zaviedol povinnú čakaciu dobu pre zákazníkov, ktorí volajú na jej horúcu linku. V prípade, že potrebujete pomoc s vaším HP počítačom či tlačiarňou, musíte na telefóne počkať 15 minút. Jediné, k čomu sa zákazníci dostanú je len interaktívna hlasová správa (IVR), ktorá hovorí: „Máme dlhšie čakacie doby a ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti. Ďalší dostupný zástupca bude s vami asi o 15 minút.“

Zdroj: Unsplash

Túto správu si vypočuje úplne každý za akéhokoľvek času aj napriek tomu, že linka vôbec nie je preťažená a k dispozícii sú viacerí zástupcovia HP. Tento vskutku neortodoxný a neregulárny postup aplikovala spoločnosť v kontaktných centrách HP vo Veľkej Británii, Írsku, Francúzsku, Nemecku a Taliansku.

Gigant nakoniec ustúpil

Zákazníci, prirodzene, začali s rozhorčením posielať sťažnosti. Niet sa však čomu čudovať. Viete si predstaviť, že po dlhom trápení s nejakým produktom musíte ešte štvrť hodiny čakať, kým sa spojíte s ľudským poradcom a nakoniec musíte aj tak problém vyriešiť samy len za pomoci internetovej stránky?

HP si odozvu zákazníkov pravdepodobne uvedomil a svoj nápad zrušil hneď deň po jeho zavedení. Okrem vonkajšiemu nátlaku zákazníkov čelil HP aj tlaku z vnútra. Samotní zamestnanci spoločnosti totiž neboli spokojní s prijatými opatreniami od vedenia, ktoré sa na rozdiel od nich nemusí vysporiadať so zákazníkmi bezdôvodne čakajúcimi 15 minút.

Spoločnosť HP svoje konanie odôvodnilo slovami: „Vždy hľadáme spôsoby, ako zlepšiť naše skúsenosti so službami zákazníkom. Cieľom tejto ponuky podpory bolo poskytnúť viac digitálnych možností s cieľom skrátiť čas na riešenie otázok.“

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Zem dostane nový mesiac, nakoniec do nás môže naraziť

Autor: Roland Tokoly

Zo vzácneho asteroidu riziková zrážka Astronómovia upozornili na objekt, ktorý by mohol v nasledujúcich desaťročiach predviesť správanie, aké sa pri…

Chystá sa seriálový megahit. Máme VIDEO na ďalší príbeh z Yellowstonu

Autor: Erik Košťany

Trailer na Marshals: A Yellowstone Story Taylor Sheridan síce pred niekoľkými týždňami oznámil svoj odchod od spoločnosti Paramout, vieme však,…

Zabudnite na Štart a bežnú plochu. Vo Windows 11 testujú úplne nový mód

Autor: Slavomír Dzuričko

Microsoft mení spôsob, akým sa spúšťajú hry Microsoft testuje v systéme Windows 11 nový režim, ktorý môže výrazne zmeniť spôsob…

Slovenské 5G siete zatiaľ skoro nič neukázali. Pravú revolúciu prinesie jeden operátor ešte tento rok

Autor: Matej Krajčovič

Slovensko má nového 5G lídra 5G internet je už bežnou súčasťou života Slovákov. Zďaleka však nejde len o iný piktogram…

Netflix to nezvládol. Rekordný záujem o Stranger Things položil servery

Autor: Erik Košťany

Premiéra Stranger Things zhodila Netflix Začiatok konca príbehov z Hawkinsu si chcelo pozrieť okamžite, v minútu uvedenia, viac ako 70-tisíc…

AKTUÁLNE: Operáror spustil ponuku roka, desiatky TV staníc a streamovacia služba za 1,99 €

Autor: Erik Košťany

Vianočná ponuka služby Skylink Poriadna porcia streamovania či „šťastné a streamované“. To sú heslá, ktorými prichádza viaočná ponuka od televízie…