Ako zo zlého sna: HP nechalo ľudí úmyselne čakať 15 minút na technickú podporu

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

HP zámerne pridal 15 minútovú čakaciu dobu

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste si nevedeli rady s nejakou elektronikou. Najprv sa s problémom poriadne vytrápite, no nakoniec sa odhodláte kontaktovať zákaznícku podporu. Po určitej dobe čakania ako prvé zaznenie predom nahratá nahrávka. Ak máte dostatok šťastia, spojíte sa aj s ľudským poradcom. Spoločnosť HP však svojich zákazníkov nechala úplne napospas.

Portál The Register informoval o tom, že spoločnosť HP zaviedla 15-minútovú čakaciu dobu. Nešlo však o žiadnu náhodu ani omyl, HP to urobil s jasným cieľom a zámerom. Podľa všetkého chceli svojich zákazníkov doslova dokopať k tomu, aby v prípade vyskytnutia problému prešli na digitálne kanály, ako je webová stránka support.hp.com alebo virtuálny agent na adrese virtualagent.hpcloud.hp.com.

Čakanie povinné pre všetkých

HP len pred pár dňami zaviedol povinnú čakaciu dobu pre zákazníkov, ktorí volajú na jej horúcu linku. V prípade, že potrebujete pomoc s vaším HP počítačom či tlačiarňou, musíte na telefóne počkať 15 minút. Jediné, k čomu sa zákazníci dostanú je len interaktívna hlasová správa (IVR), ktorá hovorí: „Máme dlhšie čakacie doby a ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti. Ďalší dostupný zástupca bude s vami asi o 15 minút.“

Zdroj: Unsplash

Túto správu si vypočuje úplne každý za akéhokoľvek času aj napriek tomu, že linka vôbec nie je preťažená a k dispozícii sú viacerí zástupcovia HP. Tento vskutku neortodoxný a neregulárny postup aplikovala spoločnosť v kontaktných centrách HP vo Veľkej Británii, Írsku, Francúzsku, Nemecku a Taliansku.

Gigant nakoniec ustúpil

Zákazníci, prirodzene, začali s rozhorčením posielať sťažnosti. Niet sa však čomu čudovať. Viete si predstaviť, že po dlhom trápení s nejakým produktom musíte ešte štvrť hodiny čakať, kým sa spojíte s ľudským poradcom a nakoniec musíte aj tak problém vyriešiť samy len za pomoci internetovej stránky?

HP si odozvu zákazníkov pravdepodobne uvedomil a svoj nápad zrušil hneď deň po jeho zavedení. Okrem vonkajšiemu nátlaku zákazníkov čelil HP aj tlaku z vnútra. Samotní zamestnanci spoločnosti totiž neboli spokojní s prijatými opatreniami od vedenia, ktoré sa na rozdiel od nich nemusí vysporiadať so zákazníkmi bezdôvodne čakajúcimi 15 minút.

Spoločnosť HP svoje konanie odôvodnilo slovami: „Vždy hľadáme spôsoby, ako zlepšiť naše skúsenosti so službami zákazníkom. Cieľom tejto ponuky podpory bolo poskytnúť viac digitálnych možností s cieľom skrátiť čas na riešenie otázok.“

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Nokia je späť v hre, znovu vyrába mobily

Autor: Kristína Sudorová

Telefóny Nokie ožívajú, no nie pre masy Fínska Nokia, kedysi symbol éry mobilnej komunikácie a líder na svetovom trhu, sa…

Toto nie je vtip. Apple čistiaca handrička nie je kompatibilná s novými iPhonmi

Autor: Peter

Ako už býva zvykom, Apple v minulosti vzbudil pozornosť aj pri predstavení produktu, ktorým je obyčajná čistiaca handrička. Ide o…

Markíza neverí vlastným očiam. Nový seriál má na krku šialený prepad

Autor: Erik Košťany

Seriál na Markíze prepadol v sledovanosti Televízia Markíza chcela svoj september odštartovať novým pokračovaním známych pondelkových dramatických seriálov. Hneď v…

Asus má jesennú akciu. Prehľad zliav, bonusy pre členov + všetko podstatné

Autor: Peter

Asus predstavil zaujímavú jesennú ponuku, ktorá kombinuje zľavy na široké portfólio notebookov s pridanými výhodami pre členov vernostného programu. Kampaň…

Spotify prináša funkciu, na ktorú ľudia čakali celé roky. Pre všetkých ZADARMO

Autor: Kristína Sudorová

Bezstratový zvuk v Spotify Spotify konečne zavádza dlho avizovanú funkciu bezstratového zvuku, ktorá bola prvýkrát predstavená pod názvom HiFi už…

Brutálna NOVINKA na Slovensku. Veľký operátor spustil extrémne rýchly internet

Autor: Peter Hodal

Operátor UPC na trh uviedol internet s rýchlosťou 2,5 Gbit/s, čím otvára ďalšiu kapitolu v domácom broadband pripojení na Slovensku.…