Ako zo zlého sna: HP nechalo ľudí úmyselne čakať 15 minút na technickú podporu

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

HP zámerne pridal 15 minútovú čakaciu dobu

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste si nevedeli rady s nejakou elektronikou. Najprv sa s problémom poriadne vytrápite, no nakoniec sa odhodláte kontaktovať zákaznícku podporu. Po určitej dobe čakania ako prvé zaznenie predom nahratá nahrávka. Ak máte dostatok šťastia, spojíte sa aj s ľudským poradcom. Spoločnosť HP však svojich zákazníkov nechala úplne napospas.

Portál The Register informoval o tom, že spoločnosť HP zaviedla 15-minútovú čakaciu dobu. Nešlo však o žiadnu náhodu ani omyl, HP to urobil s jasným cieľom a zámerom. Podľa všetkého chceli svojich zákazníkov doslova dokopať k tomu, aby v prípade vyskytnutia problému prešli na digitálne kanály, ako je webová stránka support.hp.com alebo virtuálny agent na adrese virtualagent.hpcloud.hp.com.

Čakanie povinné pre všetkých

HP len pred pár dňami zaviedol povinnú čakaciu dobu pre zákazníkov, ktorí volajú na jej horúcu linku. V prípade, že potrebujete pomoc s vaším HP počítačom či tlačiarňou, musíte na telefóne počkať 15 minút. Jediné, k čomu sa zákazníci dostanú je len interaktívna hlasová správa (IVR), ktorá hovorí: „Máme dlhšie čakacie doby a ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti. Ďalší dostupný zástupca bude s vami asi o 15 minút.“

Zdroj: Unsplash

Túto správu si vypočuje úplne každý za akéhokoľvek času aj napriek tomu, že linka vôbec nie je preťažená a k dispozícii sú viacerí zástupcovia HP. Tento vskutku neortodoxný a neregulárny postup aplikovala spoločnosť v kontaktných centrách HP vo Veľkej Británii, Írsku, Francúzsku, Nemecku a Taliansku.

Gigant nakoniec ustúpil

Zákazníci, prirodzene, začali s rozhorčením posielať sťažnosti. Niet sa však čomu čudovať. Viete si predstaviť, že po dlhom trápení s nejakým produktom musíte ešte štvrť hodiny čakať, kým sa spojíte s ľudským poradcom a nakoniec musíte aj tak problém vyriešiť samy len za pomoci internetovej stránky?

HP si odozvu zákazníkov pravdepodobne uvedomil a svoj nápad zrušil hneď deň po jeho zavedení. Okrem vonkajšiemu nátlaku zákazníkov čelil HP aj tlaku z vnútra. Samotní zamestnanci spoločnosti totiž neboli spokojní s prijatými opatreniami od vedenia, ktoré sa na rozdiel od nich nemusí vysporiadať so zákazníkmi bezdôvodne čakajúcimi 15 minút.

Spoločnosť HP svoje konanie odôvodnilo slovami: „Vždy hľadáme spôsoby, ako zlepšiť naše skúsenosti so službami zákazníkom. Cieľom tejto ponuky podpory bolo poskytnúť viac digitálnych možností s cieľom skrátiť čas na riešenie otázok.“

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Toto si ihneď stiahnite do iPhonov. iOS 26.1 prináša vymodlené vylepšenia

Autor: Slavomír Dzuričko

Zásadné zmeny v používateľskom rozhraní, AI a bezpečnosti vďaka iOS 26.1 Spoločnosť Apple oficiálne vydala aktualizáciu iOS 26.1, ktorá predstavuje…

Nákup storočia, ktorý otrasie Hollywoodom. Neuveríte, kto chce odkúpiť Warner Bros.

Autor: Erik Košťany

Netflix v boji o Warner Bros. bojuje naozaj silno Aktualizované 04.novembra 2025: Ku koncu októbra prišla šokujúca informácia pre filmový…

NÁVOD: Takto si okamžite zapnete novú ponuku Štart vo Windows 11

Autor: Slavomír Dzuričko

Trápeniu je koniec. Postačí len niekoľko jednoduchých krokov Spoločnosť Microsoft často testuje nové funkcie systému Windows 11 prostredníctvom tzv. "A/B"…

Kto neplatí mobilom, má smolu a môžu mu zdražieť služby. Najväčšia banka radikálne mení podmienky

Autor: Peter Hodal

Slovenská sporiteľňa od januára 2026 upraví svoj cenník a dotkne sa tým väčšiny bežných klientov. Zmeny sa týkajú najmä programu…

Slováci dostanú nový TV kanál úplne bez reklám

Autor: Erik Košťany

Nový program prostredníctvom Magio TV Operátor Slovak Telekom nasadil vianočnú kampaň už koncom októbra. Okrem lákavej ponuky zariadení opäť odhaľuje…

Posledný klinec do rakvy. Nová séria Zaklínača zlyhala na všetkých frontoch

Autor: Erik Košťany

Zaklínač od Netflixu vyvoláva ďalšie pobúrenie Minulý týždeň vo štvrtok, 30. októbra, priniesol Netflix štvrtú sériu seriálu Zaklínač. Ten už…