Ako zo zlého sna: HP nechalo ľudí úmyselne čakať 15 minút na technickú podporu

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

HP zámerne pridal 15 minútovú čakaciu dobu

Určite sa vám už niekedy stalo, že ste si nevedeli rady s nejakou elektronikou. Najprv sa s problémom poriadne vytrápite, no nakoniec sa odhodláte kontaktovať zákaznícku podporu. Po určitej dobe čakania ako prvé zaznenie predom nahratá nahrávka. Ak máte dostatok šťastia, spojíte sa aj s ľudským poradcom. Spoločnosť HP však svojich zákazníkov nechala úplne napospas.

Portál The Register informoval o tom, že spoločnosť HP zaviedla 15-minútovú čakaciu dobu. Nešlo však o žiadnu náhodu ani omyl, HP to urobil s jasným cieľom a zámerom. Podľa všetkého chceli svojich zákazníkov doslova dokopať k tomu, aby v prípade vyskytnutia problému prešli na digitálne kanály, ako je webová stránka support.hp.com alebo virtuálny agent na adrese virtualagent.hpcloud.hp.com.

Čakanie povinné pre všetkých

HP len pred pár dňami zaviedol povinnú čakaciu dobu pre zákazníkov, ktorí volajú na jej horúcu linku. V prípade, že potrebujete pomoc s vaším HP počítačom či tlačiarňou, musíte na telefóne počkať 15 minút. Jediné, k čomu sa zákazníci dostanú je len interaktívna hlasová správa (IVR), ktorá hovorí: „Máme dlhšie čakacie doby a ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti. Ďalší dostupný zástupca bude s vami asi o 15 minút.“

Zdroj: Unsplash

Túto správu si vypočuje úplne každý za akéhokoľvek času aj napriek tomu, že linka vôbec nie je preťažená a k dispozícii sú viacerí zástupcovia HP. Tento vskutku neortodoxný a neregulárny postup aplikovala spoločnosť v kontaktných centrách HP vo Veľkej Británii, Írsku, Francúzsku, Nemecku a Taliansku.

Gigant nakoniec ustúpil

Zákazníci, prirodzene, začali s rozhorčením posielať sťažnosti. Niet sa však čomu čudovať. Viete si predstaviť, že po dlhom trápení s nejakým produktom musíte ešte štvrť hodiny čakať, kým sa spojíte s ľudským poradcom a nakoniec musíte aj tak problém vyriešiť samy len za pomoci internetovej stránky?

HP si odozvu zákazníkov pravdepodobne uvedomil a svoj nápad zrušil hneď deň po jeho zavedení. Okrem vonkajšiemu nátlaku zákazníkov čelil HP aj tlaku z vnútra. Samotní zamestnanci spoločnosti totiž neboli spokojní s prijatými opatreniami od vedenia, ktoré sa na rozdiel od nich nemusí vysporiadať so zákazníkmi bezdôvodne čakajúcimi 15 minút.

Spoločnosť HP svoje konanie odôvodnilo slovami: „Vždy hľadáme spôsoby, ako zlepšiť naše skúsenosti so službami zákazníkom. Cieľom tejto ponuky podpory bolo poskytnúť viac digitálnych možností s cieľom skrátiť čas na riešenie otázok.“

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Dôležitý hardvérový komponent šialene zdražel

Autor: Slavomír Dzuričko

Ceny pamätí rapídne rastú. Situácia sa nezlepšuje Trh s operačnými a flash pamäťami sa nachádza v náročnej situácii. Pamäte DDR4…

KONIEC: Stopli ďalšiu obrovskú pirátsku službu

Autor: Erik Košťany

Ďalšia pirátska televízia ukončená Streamovacie platformy, ktoré ponúkajú obsah mimo zákona to majú v posledných rokoch ťažšie ako kedykoľvek predtým.…

TOP darčeky na Vianoce pre každý rozpočet alebo kompletná tech výbava za menej ako 1000 €

Autor: Matej Krajčovič

Blížiaci sa Black Friday a potom aj Vianoce sú ideálny čas, kedy seba alebo svojich blízkych obdarovať technologickými darčekmi. Nový…

Značka zobrala Black Friday útokom. Tieto obľúbené smartfóny sú teraz za veľmi atraktívnu cenu

Autor: Peter

Black Friday je v plnom prúde a jeho súčasťou na Slovensku je aj značka Honor, ktorá prináša veľmi zaujímavé zariadenia…

Geneticky upravené deti môžu byť realitou. Rozbieha sa veľký zásah do DNA

Autor: Roland Tokoly

Spojila špičkových vedcov Myšlienka, že dedičné ochorenia nemusia byť nevyhnutným osudom, už prestáva byť len víziou budúcnosti. Rýchly vývoj genómovej…

Slovák si kúpil nový iPhone z Alzy. To, čo mu prišlo, je škandál roka

Autor: Kristína Sudorová

Slovák dostal namiesto iPhonu neznáme zariadenie Slovák si objednal iPhone 17 Pro 256 GB z Alzy a keď mu zásielka…