Tajná zbraň call centier odhalená: Bojujú proti indickému prízvuku

Autor: Peter Steigauf Čítanie na 2 min.

Veľká novinka zmení komunikáciu firiem

Pripravte sa, spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi sa zásadne zmení. Spoločnosť Teleperformance, popredný globálny prevádzkovateľ call centier, investuje do technológie umelej inteligencie (AI). V spolupráci s americkou softvérovou firmou Sanas vyvíja novú technológiu, ktorá sa volá neutralizácia akcentov. V reálnom čase dokáže upraviť napríklad reč operátorov z Indie tak, aby znela ako štandardná angličtina bez výrazného prízvuku, píše Der Standard.

Teleperformance zamestnáva približne 90 tisíc pracovníkov v Indii a desiatky tisíc ďalších v krajinách Ázie, Latinskej Ameriky, Afriky a ďalších regiónoch. Cieľom najnovšej investície je nielen zlepšiť zákaznícku skúsenosť, ale aj zvýšiť produktivitu a znížiť počet sťažností. Ak má totiž operátor call centra angličtinu so silným prízvukom, aj rodení Briti majú niekedy problém mu porozumieť.

Znižuje riziko útokov na zamestnancov

Jednou z hlavných výhod novej technológie je lepšia zrozumiteľnosť hovoru. To vedie k efektívnejšej a príjemnejšej komunikácii so zákazníkmi. Odstránením výrazného akcentu sa skracuje čas potrebný na vyriešenie požiadaviek a znižuje sa potreba opakovaných hovorov.

Veľké americké spoločnosti ako Walmart a UPS už túto technológiu implementovali a zaznamenali vyššiu spokojnosť zákazníkov, kratšie vybavovacie časy a zvýšenie tržieb.

Ďalšou významnou výhodou je ochrana pracovníkov call centier pred verbálnymi útokmi, ktoré často vznikajú kvôli nedorozumeniam spôsobeným rečovou bariérou. Neutralizácia reči tak prispieva k vytvoreniu pozitívnejšieho pracovného prostredia pre zamestnancov call centier.

Spája ľudí a technológie

Teleperformance plánuje do roku 2025 investovať až 100 miliónov eur do ďalších partnerstiev v oblasti umelej inteligencie a rozšírenia tejto technológie na ďalšie jazyky. Ktovie, možno sa raz dočkáme aj slovenčiny.

Tak či onak, neutralizácia akcentov je ukážkou toho, ako môže umelá inteligencia podporiť ľudskú komunikáciu namiesto jej nahrádzania. Vďaka tejto technológii môžu call centrá ponúknuť vyššiu kvalitu služieb, pričom zachovajú osobný kontakt medzi operátorom a zákazníkom.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

8 iluzionistov proti svetovej kriminálnej sieti, je tu trailer na očakávaných tretích Podfukárov

Autor: Erik Košťany

Trailer na film Podfukári 3 Spoločnosť Lionsgate priniesla po dlhom čakaní fanúšikov prvý oficiálny trailer na film Podfukári 3. Oficiálny…

Očakávana akčná herná bomba nikdy nedorazí. Gigant bez milosti všetko ruší

Autor: Erik Košťany

EA ruší ďalší Titanfall Obrovská herná spoločnosť Electronic Arts čelí ďalšiumu veľkému prepúšťaniu. Odliv zamestancov spôsobil, že museli zrušiť pripravovanú…

Majú státisíce stiahnutí na Slovensku. Tieto populárne aplikácie vás špehujú

Autor: Tomáš

Pri inštalácii aplikácií do vášho smartfónu ste si možno už všimli, že vývojári si od vás žiadajú rôzne povolenia. Väčšinou…

Zlá správa pre iPhony Slovákov, nová aktualizácia vás brutálne naštve

Autor: Peter Steigauf

Vydali najnovšiu verziu operačného systému iOS 18.4.1. Nová aktualizácia od Apple vždy spôsobí záujem miliónov používateľov a rovnako aj teraz…

Populárny seriál z 80. rokov dostane novú verziu. Režisérom ani nemohol byť lepší človek

Autor: Erik Košťany

Režisér Top Gunu chystá remake Miami Vice Spoločnosť Universal Pictures chystá remake Miami Vice, populárneho akčného detektívneho seriálu z 80.…

Nový radar s umelou inteligenciou vytrestá priestupok, ktorý robíte za volantom zrejme aj vy

Autor: Peter Steigauf

AI nahrádza policajtov, motoristi zúria Vodičom robia poriadne vrásky na čele: Nové radary si posvietia na priestupky, u ktorých by…