Nová Vojna svetov je hrozným prepadákom
Pred dvomi rokmi bolo oznámené, že príde nová adaptácia celosvetovo známeho diela od H.G. Wellsa – Vojna svetov. Verzií sme dostali za vyše storočie od jej vzniku už niekoľko, najznámejšia je azda tá s Tomom Cruisom z roku 2005. Preto bolo rozhodne zaujímavou informáciou, že táto sa chce odlíšiť a príbeh prerozprávať formou takzvaného screenlife – teda, že sa budú udalosti odohrávať na obrazovkách. To však bola azda posledná informácia, ktorá divákov potešila.
Cez skúpe informácie bolo ohlásené, že film nepoputuje do kín, ale iba na streamovaciu službu Amazon Prime Video. Veľkú dôveru v divákoch nevyvolali ani informácie o hlavnom obsadení – Ice Cube a Eva Longoria. Bez ďalších informácií a bez propagácie film pribudol na službu 30. júla. Reakcie na seba nenechali dlho čakať.

Kritika sa začala sypať hneď po vydaní
Jasným ukazovateľom „kvality“ tejto snímky je, že na portáli ČSFD mu aktuálne svieti hodotenie 21 %. A to sú ešte diváci z nášho kraja voči nej zhovievaví. Už prvý deň po uvedení mal skóre na Rotten Tomatoes 12 % a k dnešnému dňu mu svieti jasná nula.
Hodnotiaci pritom hovoria, že film mohol mať potenciál. Sledovanie mimozemskej invázie vúlučne cez kamery, monitory a obrazovky smartfónov by mohol byť zaujímavý pre dnešnú dobu. Namiesto toho však sledujeme iba Ice Cuba iba ako hodinu a pol sedí vo svojej kancelárii a väčšinu času sa pozerá na kamerách na svoju rodinu.
Amazon's War of the Worlds (2025) is on its way to being the latest 0% on Rotten Tomatoes
byu/lunahighwind inmoviecritic
Nie je to ani film, je to dlhá reklama na Amazon
Novinár Brian Orndorf píše, že sme mohli dostať skvelý sociálny komentár o neustálom sledovaní, namiesto toho však dostávame iba generický zmätok s pobehovaním po obrazovkách. Patrick Beatty z ABC24 hovorí, že napriek pokusu o screenlife triler, film má absenciu čohokoľvek, čo by dokázalo udržať diváka a má vôbec pochyby, či ide o film.
Kvality filmu samotného spochybňuje aj Peter Debruge z Variety, ktorý napísal, že po zhliadnutí reklám musel pozerať ďalšiu, 90 minút trvajúcu reklamu na Amazon. Podobný komentár poskytuje aj Peter Martin zo ScreenAnarchy, ktorý hovorí o dlhej reklame na službu, ktorá sa ku koncu stáva absolútne na smiech.
Korunu tomu nasadil Adam Olinger na kanáli Adam Does Movies. Hovorí, že nemá rád moderné označenia, keď je niečo najhorším filmom všetkých čias. Avšak podľa neho by to bolo ešte slabé tvrdenie pre novú Vojnu svetov, pretože tento kúsok sa musel naozaj snažiť, aby sa stal najhorším.