Jedna z najväčších telekomunikačných skupín, Orange Group, čelila kybernetickému útoku. Stalo sa to v piatok, 25. júla 2025 a útok zasiahol jej informačné systémy, uvádza spoločnosť na svojich stránkach.
Ihneď po identifikácii útoku skupina do akcie zapojila interný bezpečnostný tím, ktorý spolupracoval s odborníkmi z Orange Cyberdefense. Prioritou bolo rýchlo identifikovať ohrozené služby, okamžite ich izolovať a čo najviac minimalizovať možné dopady.
Došlo k úniku citlivých dát?
Bezpečnostné opatrenia spôsobili dočasné výpadky vybraných služieb a platforiem, ktoré slúžia najmä pre firemných zákazníkov. Problém malo aj niekoľko koncových používateľov, prevažne vo Francúzsku. Zákazníkov, ktorých sa problém dotkol, Orange ihneď informoval a poskytol im potrebnú podporu.

„Naše tímy identifikovali riešenie a pod prísnym dohľadom ho zavádzajú. Predpokladáme, že k postupnému obnoveniu hlavných služieb dôjde už počas stredy ráno 30. júla,“ uviedla spoločnosť vo svojom stanovisku.
Okrem interných opatrení bol podaný aj oficiálny podnet na prešetrenie incidentu a prebieha spolupráca s príslušnými úradmi. Pozitívne je, že počas kybernetického útoku zatiaľ nie sú žiadne dôkazy o úniku interných údajov a ani citlivých údajov zákazníkov. Operátor situáciu naďalej monitoruje a je v štádiu maximálnej bezpečnostnej ostražitosti. Z bezpečnostných dôvodov Orange momentálne k incidentu neposkytuje žiadne ďalšie komentáre.
Aj slovenský Orange?
Kybernetický útok sa pravdepodobne dotkol aj Slovenska, aj keď táto informácia potvrdená nie je. V súvislosti s ním sa hovorí o aplikácii Môj Orange, ktorá nefungovala počas niekoľkých dní. Portál živé.aktuality.sk informoval, že podľa vyjadrení operátora počas tohto výpadku nedošlo k žiadnemu úniku zákazníckych dát. Pokiaľ vám aplikácia stále nefunguje, vyskúšajte ju reštartovať.