Banka novinku najskôr sprístupní prémiovým klientom
Slovenské banky sa snažia byť čo najviac smart. Ponúkajú množstvo inteligentných riešení, ktorých cieľom je uľahčiť zákazíkovi život čo najviac, ako to ide. Dnes už prakticky ani do banky netreba chodiť, všetko zvládne aplikácia. A to aj založenie samotného účtu.
Žijeme v modernom a rýchlom svete, presne toto isté platí aj pre banky. Tie musia neustále inovovať, aby im ako sa povie – neušiel vlak. Jednou z bánk, ktorá si na tomto dáva naozaj záležať, je Tatra banka. Tá teraz prostredníctvom tlačovej správy informovala o úplne novom spôsobe komunikácie so svojimi klientmi.
Novinku si ako prví vyskúšajú prémioví klienti, ktorí majú prideleného osobného bankára v pobočke alebo na diaľku. Táto inovácia umožní vzájomnú interakciu v online priestore, vďaka čomu klient získa trvalý komunikačný priestor, kam môže kedykoľvek poslať správu, klásť otázky alebo požiadať o pomoc. Všetko to funguje v prostredí mobilnej aplikácie Tatra banka.

Vďaka trvalému chatu priamo v aplikácii môže klient interagovať so svojím osobným bankárom rýchlejšie a efektívnejšie. Komunikácia je samozrejme šifrovaná, takže nie je žiadny dôvod obávať sa odcudzenia citlivých údajov. Osobné informácie klientov sú v maximálnom bezpečí. Šikovnou funkcionalitou je tiež možnosť priamo v chate prepnúť do audio alebo videohovoru, pričom nie je potrebné žiadne ďalšie overenie.
Neviete ako na to? Bankár vám to presne ukáže
Skvelá je tiež funkcia takzvaného podsvietenia. Bankár vie vďaka nej klientovi presne ukázať, kde v aplikácii nájde požadované informácie. Napríklad ako si zmení limity na svojej karte, aktivuje novú službu a podobne. Klientovi môže priamo vyznačiť miesto, na ktoré má ťuknúť.
Hlavným rozdielom v porovnaní s bežného zdieľania obrazovky je, že bankár za klienta nič nevykliká a nemá prístup k jeho citlivým informáciám. Nevidí jeho PIN ku karte, celé číslo platobnej karty a podobne.
Všetko toto sa nachádza priamo v mobilnej aplikácii, nie je potrebné sťahovať a inštalovať nič navyše. Potrebná je však jej aktualizácia na najnovšiu verziu, ktorá má už funkcionalitu priamo zabudovanú.
„V dobe, keď sa na nás hrnú podvodné útoky z každej strany a bežné komunikačné platformy nemusia byť bezpečné pre zdieľanie citlivých dát, je pre mňa veľkým potešením, že sa nám podarilo vytvoriť bezpečný komunikačný priestor, kde môžu klienti diskutovať s bankárom o svojich financiách bez obáv. Rovnako je skvelé mať možnosť komunikovať bez toho, aby sme museli spolu s klientom hľadať vhodný čas na stretnutie,“ vysvetľuje Eva Fedorová z tímu pre rozvoj systémov kontaktného centra.
Technológia zo Švajčiarska
Táto prepracovaná podpora na diaľku je založená na technológii od švajčiarskej firmy Unblu, ktorá sa špecializuje na bezpečnú navigáciu a komunikáciu pre privátnych klientov. Založená bola v roku 2018 a vlastní patent na funkciu co-browsing, ktorá je základom novej funkcionality v aplikácii Tatra banka. Tá je mimochodom prvou v regióne, ktorá službu implementovala priamo do mobilnej aplikácie.
Ako sme už spomínali vyššie, nová funkcionalita je v prvej fáze dostupná pre vybraných klientov banky, ktorí majú pridelených svojich osobných bankárov. Banka však v budúcnosti plánuje jej ďalšie rozšírenie.