Spoločnosť Apple je v technologickom svete vnímaná ako symbol kvality a prémiovosti. Ak niekto používa Macbook, iPhone, iPad či Apple Watch, chce mať pocit, že v rukách drží to najlepšie, čo sa dá z aktuálnej technológie vyťažiť – aj keď to nemusí byť úplne pravda. S týmto pocitom však prichádza aj vysoká cenovka, ktorá mnohých používateľov skôr láka ako odrádza.
Čo ale v prípade, keď je mnoho používateľov, ktorí chcú byť súčasťou Apple ekosystému, avšak ich produkty sú pre nich príliš drahé? V minulosti Apple týmto používateľom už niekoľkokrát ustúpil – či už išlo o lacnejšiu verziu iPhonu, iPadu či Apple Watch. Dostupnejšej alternatíve MacBooku sa však výrobca dlhodobo vyhýbal – až doteraz.
MacBook s čipom z iPhonu 16 Pro
Analytik Ming Chi Kuo na svojom profile na sociálnej sieti X informoval, že Apple sa chystá na konci Q4 2025 alebo na začiatku Q1 2026 predstaviť svoj doteraz najdostupnejší MacBook. Mal by mať len jednu veľkostnú verziu, konkrétne 13 palcov, a pôjde o vôbec prvý Macbook, ktorý bude poháňaný mobilným procesorom. Apple ho údajne osadí procesorom A18 Pro, ktorý aktuálne poznáme z iPhonu 16 Pro a Pro Max.

Procesory s označením „M“ si teda spoločnosť pravdepodobne ušetrí pre drahšie a prémiovejšie modely. Dostupný MacBook by mal tiež prísť s pestrými farebnými kombináciami, ktorými Apple rád oddeľuje prémiové modely od tých menej prémiových. Výrobca chce aj pomocou tohto modelu replikovať čísla predajov MacBookov z čias pandémie. Novinka by mala sama o sebe vygenerovať predajné čísla na úrovni 5–7 miliónov kusov v roku 2026.
Bude dostupnejší MacBook hit alebo prepadák?
História dostupnejších alternatív Apple produktov dáva novému kúsku nádej. iPhone XR, ktorý bol dostupnejšou alternatívou pre v tom čase vlajkový model iPhone XS a sa stal najpredávanejším modelom toho roku. Ešte väčšiu popularitu zažil neskôr predstavený iPhone SE v oboch svojich generáciách. Apple jednoducho vie pre svojich používateľov namiešať dobrý pomer ceny a výkonu, keď chce.

Na druhej strane sú však používatelia, ktorí majú radi prestíž, ktorú so sebou značka ako je Apple prináša. Tí naopak vyhľadávajú tie najdrahšie alternatívy a dostupnejšie produkty im pripadajú „príliš lacné“. Čísla však hovoria za seba– dostupnejšie produkty od Apple stále tvoria väčšinu predaja.