Netflix spúšťa netradičné reklamy. Ako vyzerajú a kedy sa zobrazia?

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Streamovacie služby boli na začiatku vnímané ako alternatíva televízie, avšak bez otravných reklamných prestávok. Pokiaľ ste si zaplatili spoločnosťou určené mesačné predplatné, mohli ste pozerať koľko ste chceli bez akéhokoľvek sponzorovaného obsahu. Časy sa však menia a už aj samotné platformy prišli na to, že pokiaľ chcú do budúcna generovať stále väčšie zisky, budú musieť opäť oprášiť staré dobré zvyky ešte z čias káblovej televízie.

Paramount+, Disney+ či Netflix majú svoju vlastnú verziu predplatného, ktoré zahŕňa aj reklamy. Tie sa zvyknú prehrávať počas sledovania alebo kedykoľvek používateľ obsah pauzne. Najnovšie však Netflix prichádza s novinkou, ktorá poteší najmä reklamné agentúry. Ich reklamy totiž bude navrhovať umelá inteligencia.

Možnosť kúpiť si predmety z vašich obľúbených filmov a seriálov

Pokiaľ sa vám často stáva, že sledujete na Netflixe seriál alebo film a chytíte nutkavú potrebu si kúpiť ten konkrétny kus oblečenia, ktorý má na sebe vaša obľúbená postava, alebo ten obraz, ktorý v danom okamihu na obrazovke vidíte, novinka od Netflixu je presne pre vás. Spoločnosť totiž chce, aby reklamy pôsobili menej ako otravne a viac splynuli s celkovým užívateľským prostredím. Od roku 2026 preto plánuje implementovať reklamy, ktorých umiestnenie bude navrhovať umelá inteligencia.

netflix reklamy
Zdroj: Netflix

V prípade, že obsah pauznete alebo jednoducho budete približne v polovici trvania vami sledovaného obsahu, Netflix vám ponúkne reklamy na predmety z daného filmu alebo seriálu.

Na obrázku nám spoločnosť ponúkla aj ten najjednoduchší spôsob implementácie, kedy jednoducho použila upútavku na svoj seriál Wednesday, do ktorého vložila logá spoločností. Rovnako tak môžeme čakať výzvy na akciu, v podobe navštívenia stránky inzerenta alebo presmerovanie priamo do nákupného košíka.

Počet predplatiteľov tarifu s reklamami raketovo rastie

Netflix s touto iniciatívou samozrejme neprišiel len tak náhodou. Už pred nejakým časom nám ukázal svoje možnosti implementácie AI, v podobe vyhľadávania obsahu pomocou prirodzeného jazyka. Reklamy navrhované umelou inteligenciou však potešia skôr inzerentov ako samotných používateľov.

netflix reklamy
Zdroj: Netflix

Pre spoločnosť však ide o strategicky výhodný ťah, nakoľko jej tarif s reklamami dosiahol 94 miliónov aktívnych mesačných predplatiteľov.

Ako píše The Verge, v rovnakom čase ich bolo minulý rok niečo na úrovni 40 miliónov. Netflix sa tak stáva pre inzerentov stále atraktívnejším, aj z pohľadu počtu používateľov, ktorých vie zaujať. Je teda viac ako pravdepodobné, že toto nie je posledné využitie AI v reklame, ktoré od Netflixu v blízkej dobe uvidíme.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Slovenská pošta nasadí v Bratislave autonómny dron na doručovanie

Autor: Redakcia

Revolúcia v doručovaní Listinné zásielky a balíky adresované na magistrát mesta Bratislava bude od júla doručovať autonómny pozemný dron s…

Nákupy z Číny zdražejú: Na Slovákov sa valí nový 2 € poplatok

Autor: Peter Steigauf

EÚ chce pýtať 2 eurá za malé balíky Tak a je to tu. Brusel určil výšku poplatku, ktorým zaťaží nákupy,…

Ľudia ju zbožňujú. Najnovšia Marvelovka je aj tak druhá najhoršia v histórii

Autor: Erik Košťany

Thunderbolts predstavujú nemalú stratu pre štúdio V kinách stále beží film Thunderbolts, záverečný film piatej fázy filmového univerza od Marvelu.…

Zlatá baňa pre TV JOJ do 2034. Pri MS v hokeji dosiahla miliónové čísla

Autor: Peter Kríž

Rekordná sledovanosť Finále Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji si spolu so štúdiami zaplo až 1 282 000 divákov. Slováci si…

Windows 11 dobehol dobu. Ľahko si zmigrujete dáta z jedného PC na druhý

Autor: Erik Košťany

Windows 11 zavádza migráciu dát Spojazdnenie nového počítača s operačným systémom od Microsoftu bol neraz pre používateľov frustrujúcim procesom. Windows…

AKTUÁLNE: Harry Potter je späť. Toto sú noví herci Harryho, Hermiony a Rona

Autor: Peter

Fanúšikovia čarodejníckeho sveta, pripravte si svoje prútiky! Harry Potter, ikonická séria, ktorá si získala srdcia miliónov čitateľov a divákov po…