Jedna bitka za druhou bude vo veľkej strate
Kiná v posledných týždňoch nezažívajú práve vysokú návštevnosť. Aktuálne premietané filmy to nemajú ľahké a nevykazujú ani zďaleka také čísla ako by sa od nich očakávalo. Problémom je, že pred týmto faktorom nie je chránený ani taký veľkofilm akým je Jedna bitka za druhou, ktorý bude predstavovať stratu pre štúdio vo výške desiatok miliónov.
Ako o veľkom neúspechu sa už od predminulého týždňa hovorí o filme The Smashing Machine s Dwayne Johnsonom. Ten mal napriek pochvale od kritikov veľmi slabý otvárací víkend a situáciu sa nepodarilo zlepšiť ani v nasledujúcich obdobiach. Práve kvôli slabým zárobkom bol uvedený skôr ako sa plánovalo v Británii či Nemecku, čo sa ukázalo ako dobrý krok. Z krajín mimo USA si odniesol takmer 7 miliónov (6,98), čo jeho zárobky dostalo nad 17 miliónov. Stále však nejde o žiadne veľké číslo.
‘One Battle After Another’ Projected to Lose $100 Million Theatrically as ‘Smashing Machine’ and Others Also Struggle Due to Oversized Budgets
byu/MarvelsGrantMan136 inmovies
Sály nezaplnili Channing Tatum ani Jennifer Lopez
Ešte horšie na tom boli filmy uvedené počas posledného víkendu. Romantická komédia Nepoľapiteľný s Channingom Tatumom sa dokázala dostať na hranicu 11,3 milióna, čo vzhľadom na jeho skromnejší rozpočet 18 miliónov zase nie je úplnou katastrofou. Tou je muzikálové spracovanie Kiss of the Spider Woman s Jennifer Lopez, ktoré stálo 34 miliónov. Tomu sa nepodarilo zarobiť doteraz ani milión a zostáva na hranici 902 676 amerických dolárov.
Stále sa však hovorí o filmoch, ktoré stáli 50 a menej miliónov na výrobu. Výraznejší problém nastáva, ak ide o film s viac ako dvojnásobným rozpočtom ako to je v prípade nového eposu od Paula Thomasa Andersona, v ktorom Leonardo DiCaprio stvárňuje revolucionára. Prvotné reakcie hovorili o skvelom filme, ktorý nielen šikovne kombinuje žánre, ale aj výborne pracuje so zdrojovým materiálom.
Epos s DiCapriom prerobí štúdiu 100 miliónov
Napriek tomu však film dokázal zarobiť iba 56,6 milióna amerických dolárov V spojených štátoch a ďalších 85,2 milióna vo zvyšku sveta. Na papieri tak jeho celkové zárobky 141,8 milióna oproti rozpočtu vo výške 110 miliónov nevyzerajú úplne zle. Treba však brať do úvahy, že štúdio Warner Bros. využilo ďalších 70 miliónov na propagáciu filmu a reklamné materiály. Ďalším faktorom je, že celá čiastka nejde spoločnosti, ale veľký podiel (často až polovicu) si berú samotné kiná.
Hľadiac na tieto skutočnosti, Jedna bitka za druhou je vo finančnej strate. Predpokladá sa, že ak sa mu bude dariť tak, ako doteraz, dokáže ešte v nasledujúcich týždňoch vygenerovať 30 miliónov. Stále by to tak znamenalo, že štúdio na filme prerobí takmer 100 miliónov.

Diváci v dnešnej dobe už radšej čakajú na domáce pohodlie
Warneri si však s takouto stratou skutočne nemusia robiť starosti. Majú za sebou doteraz veľmi úspešný rok, ktorý dosiahli filmami ako Minecraft, Hriešnici, F1 či Superman. Ich kasové trháky im dokázali počas tohto roka priniesť zisky až 4 miliardy dolárov.
Stále však ide o nepriaznivý trend pre kinopriemysel. Filmový analytik a vlastník siete kín Mark O’Meara hovorí, že v poslednom čase neboli v kinách práve filmy, ktoré by do sál pritiahli divákov. Po covidových časoch si totiž zvykli, že ak nejde o veľké výbuchy, vizuálne spektálke či superhrdinské kúsky, radšej si počkajú na sledovanie filmu v domácom prostredí. Navyše na konkrétnom prípade filmu Jedna bitka za druhou dokazuje, že je ťažké dostať ľudí do sály na takmer trojhodinový film.