WhatsApp zavádza nové pravidlo. Ak ho nesplníte, nebudete môcť posielať správy

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

WhatsApp začne po novom overovať vek používateľov

Aplikácia WhatsApp patrí medzi najpopulárnejšie četovacie platformy. Túto službu využíva viac ako 3 miliardy používateľov po celom svete. Spoločnosť Meta, ktorá WhatsApp zastrešuje, sa neustále snaží prichádzať s novými funkciami a vylepšeniami. Novinky sa však nie vždy stretnú s priazňou zákazníkov a môžu tak vyvolávať rozporuplné reakcie.

Na WhatsApp teraz prichádza nové pravidlo, ktoré si už stihlo vyslúžiť prívlastok ,,bizarné“. WhatsApp začne overovať vek svojich používateľov. Toto pravidlo zatiaľ platí  pre všetkých používateľov na území Európy. Spoločnosť má na túto radikálnu zmenu opodstatnený dôvod.

Ide totiž o reakciu na nariadenie Európskej únie o digitálnych službách a trhoch, ktoré prinútilo spoločnosti implementovať nové pravidlá do svojich podmienok užívania služieb. Nové vyhlásenia EÚ kladú dôraz na ochranu neplnoletých online.

Ako to bude fungovať?

Podľa portálu WaBetaInfo, ktorý sa už niekoľko rokov zameriava priamo na WhatsApp, bude aplikácia obsahovať nové nastavenie. Práve toto nastavenie bude mať za úlohu vyzvať používateľov na zadanie celého svojho dátumu narodenia. Tento údaj slúži ako prostriedok overenia, či spĺňate minimálny vek , aby ste danú službu mohli využívať. Veková hranica je aktuálne stanovená na 13 rokov.

Isté však je, že citlivé údaje nebudú žiadnym spôsobom zneužité. Váš dátum narodenia totiž zostáva v absolútnom súkromí, skrytý pred profilmi ostatných používateľov. Ak však dátum narodenia už raz zadáte, nebude možné ho spätne upraviť.

WhatsApp bude vyžadovať celý dátum narodenia

Nové overenie sa bude týkať nových a mladších používateľov do 22 rokov. V prípade, že ste v minulosti svoj vek už potvrdili prostredníctvom zaškrtávacieho políčka, s najväčšou pravdepodobnosťou nebudete musieť nič meniť. Tí, ktorí odmietnu uviesť svoj vek do aplikácie môžu očakávať, že cez WhatsApp už žiadnu správu nepošlú. 

Taktika známa od iných platforiem

Spomínaná stratégia nepredstavuje pre ľudí nič neznáme. Dá sa povedať, že sa WhastApp inšpiroval Instagramom z roku 2018. Vtedy totiž Instagram začal overovať vekovú požiadavku svojich používateľov tým, že ich vyzval, aby uviedli rok narodenia.

Na základe tohto možno usúdiť, že materská spoločnosť Meta začne zavádzať podobné pravidlá pre všetky jej aplikácie, medzi ktoré okrem WhatsAppu patrí aj Instagram či Facebook.

WhastApp už v minulosti vyžadoval od svojich používateľov, aby cez jednoduché políčko potvrdili, že majú viac ako 16 rokov. Nové opatrenie je však znakom proaktívnejšieho a serióznejšieho prístupu. Dávajú tak najavo, že im otázka bezpečnosti mladistvých v online priestore nie je ľahostajná.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Slovensko chce zakázať deťom sociálne siete

Autor: Peter Hodal

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR predstavilo zámer pripraviť nový zákon zameraný na ochranu maloletých vo verejnom a digitálnom…

TOP akcia 2025: 44 prémiových TV staníc môžete mať zadarmo. Ako akciu aktivovať?

Autor: Erik Košťany

UPC ponúka 44 programov zadarmo Operátor UPC pripravil vianočný darček pre zákazníkov. V rámci tradičných decembrových akcií ponúka voľne 44…

Po 14 rokoch nastane zlom: Apple predbehne Samsung

Autor: Kristína Sudorová

iPhone 17 vystrelil Apple do vedenia Spoločnosť Apple je podľa najnovších odhadov opäť na ceste stať sa v roku 2025…

Šikovné triky, ktoré menia smartfónový priemysel

Autor: Peter

Žijeme v digitálnom svete, ktorý sa niekedy doslova mení rýchlejšie ako ročné obdobia. Nové technológie síce výrazne pomáhajú, no v…

Prichádzajú radikálne zmeny. Kataster online bude už len ta za poplatok, a to nie je všetko

Autor: Slavomír Dzuričko

Kataster sa mení - prichádzajú poplatky Slovenský kataster nehnuteľností čakajú výrazné zmeny. Do minulosti patrí možnosť anonymne zistiť vlastníka bytu,…

Aktuálne: Televízia JOJ oddnes spúšťa ďalšiu stanicu

Autor: Erik Košťany

Joj spúšťa novú dokumentárnu stanicu Mediálna skupina JOJ Group opäť rozširuje svoje pôsobenie. Obsah chce prinášať aj na českom trhu,…