História sa opakuje. Netflix predstavil fenomén roka

Autor: Erik Košťany Čítanie na 3 min.

Druhá séria Wednesday má skvelú sledovanosť

5. augusta Netflix vrátil na obrazovky očakávané pokračovanie ich seriálu. Do školy Nevermore sa vrátila Wednesday Addams s prvou polovicou jej druhej série. Fakt, že na ďalšie epizódy fanúšikovia netrpezlivo čakali od novembra 2022, jasne dokazujú skvelé čísla sledovanosti.

Ukazovatele hovoria, že za prvých 5 dní od zverejnenia nazbieral temne humorný seriál až 50 miliónov pozretí. Tým sa v podstate vyrovnal s prvou sériou, ktorá mala za rovnaký čas 50,1 milióna zhliadnutí. Tá bola v čase svojho uvedenia považovaná za obrovský hit a na veľmi dlhý čas sa stala absolútnou jednotkou pre platformu medzi seriálmi v anglickom jazyku (a celkovo bola dvojkou za Squid Game, ktoré sa tiež vrátilo tento rok).

‘Wednesday’ Season 2 Debuts With 50 Million Views in Five Days, Matching Season 1
byu/MarvelsGrantMan136 intelevision

Prekonáva prvú sériu, bola jednotkou v 91 krajinách

Napriek tomu, že má druhá séria takmer identické čísla v zhliadnutiach s tou prvou, predsa len nad ňou vyhráva. Treba totiž zobrať do úvahy, že pri prvej sérii prišlo hneď všetkých 8 dielov súčasne, pričom pri pokračovaní boli zatiaľ uvedené iba 4 diely. Rovnaké čísla tak dokázala dosiahnuť iba s polovičným časom.

Navyše sa seriál hneď dostal na číslo 1 v rebríčku najsledovanejších seriálov na Netflixe. V deň svojho uvedenia sa dostala na prvé miesto v rekordnom počte, 91 krajín. Vo všetkých z nich sa udržala až do 10. augusta. Zaujímavé ale je, že po tomto dátume sa začala prepadať na východoázijských trhoch – klesla v Japonsku, na Taiwane a v Južnej Kórei. Vo zvyšných 88 krajinách ale stále zostáva jednotkou.

Netlix seriál sledovanosť 4. - 10. august
Zdroj: Netflix Top 10

Nečakane vyhráva aj nad filmami

Príchod druhej série však rapídne zvýšil aj záujem o prvú sériu. Preto sa rovnaký týždeň nielenže dostala do rebríčka, ale dokonca sa jej podarilo dostať hneď na druhé miesto. Tu ju za posledný víkend znovu vytlačil kriminálny seriál Živel.

Seriál dokonca vyhrával aj nad filmami. Len pre porovnanie – romantická snímka My Oxford Week, ktorá sa stala za spomenutý týždeň medzi 4. a 10. augustom jednotkou nielen na Netflixe, ale celkovo naprieč streamovcími službami, si vyslúžila 27,2 miliónov pozretí. Wednesday ho tak prekonala takmer dvojnásobne.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

História sa opakuje. Netflix predstavil fenomén roka

Autor: Erik Košťany

Druhá séria Wednesday má skvelú sledovanosť 5. augusta Netflix vrátil na obrazovky očakávané pokračovanie ich seriálu. Do školy Nevermore sa vrátila…

ZSSK ukončí fyzický predaj lístkov, už to pôjde len elektronicky

Autor: Peter

Pred niekoľkými mesiacmi sme informovali o tom, že Železničná spoločnosť Slovensko zaviedla nový servisný poplatok pre cestujúcich, ktorí si lístok…

Slováci získali novú televíznu stanicu v HD kvalite. Obsahom nie je pre každého

Autor: Kristína Sudorová

Noe+ vstupuje do slovenských domácností Internetová televízna služba Lepšia.TV prekvapila svojich predplatiteľov príjemnou novinkou. Do ponuky totiž pribudla česká stanica…

OpenAI pod paľbou. Nový GPT-5 nahneval ľudí po celom svete

Autor: Peter Hodal

Nový model GPT-5 od OpenAI mal byť prelomom vo vývoji umelej inteligencie, no namiesto nadšenia vyvolal vlnu nevôle a kritiky.…

Nová éra cestovania: Schwechat zavádza revolučnú technologickú novinku

Autor: Kristína Sudorová

Viedeň nasadila špičkové technológie Letisko Schwechat vo Viedni nedávno prešlo rozsiahlym, no nenápadným technologickým upgradom, ktorý zásadne zmenil spôsob, akým…

VIDEO: Za iOS 26 ho Apple zažaloval. Teraz predstavil iPhone 17 Pro

Autor: Peter Hodal

Jon Prosser sa po prvý raz ozval po tom, ako na neho Apple podal žalobu za údajné zverejnenie informácií o…