Nakupovanie na internete dostáva nový rozmer. Heureka má pre Slovákov revolučnú novinku

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Heureka prináša vlastný mechanizmus zobrazovania zliav

Jeden z najväčších porovnávačov cien, ktorý figuruje na slovenskom aj českom trhu, nedávno prišiel so šikovnou vychytávkou. Po novom sa vám pri produktoch zobrazia reálne zľavy, pričom nejde o virtuálne zľavy, ktoré  prezentujú jednotlivé e-shopy. Často totiž ide len o podvodné zľavy, pri ktorých sú ceny označených produktov rovnaké (ak nie vyššie), ako pred takzvanou ,,zľavou“.

Heureka.sk dokáže zistiť, či je daný produkt naozaj zľavnený, alebo ide len o pokus predajcov nalákať čo najviac zákazníkov. Porovnávač však na to využíva vlastné finty a zdroje. Heureka zhromažďuje veľké množstvo dát, na základe ktorých priradí danému produktu červený štítok so zľavou. Okrem toho môžete aj jednotlivé produkty so skutočnou zľavou filtrovať a tak jednoducho nájsť ten najvýhodnejší produkt.

Táto funkcia bola už niekoľko mesiacov prístupná v mobilnej aplikácii, no až teraz dorazila aj na ich webovú stránku. Možnosť filtrovať zlacnené produkty však vo verzii pre mobilné telefóny zatiaľ chýba.

Heuraka zobrazí pri produktoch skutočnú zľavu v červenom štítku, Zdroj: Heureka.sk

Ako zistí Heureka skutočnú zľavu ?

Heureka sa vydala trochu inou cestou ako ostatné jej podobné stránky. Stránka totiž nerieši odporúčanú maloobchodnú cenu ani aktuálne porovnania cien v rozličných obchodoch.

Služba priebežne sleduje vývoj cien za posledných 30 dní. Z tohto časového okna si každý deň zaznamená minimálnu cenu každého produktu a zoradí ich od najnižšej po najvyššiu. Referenčná cena, z ktorej sa následne odvodí zľava, sa vypočíta spriemerovaním desiatich prostredných hodnôt (od 11. po 20.). Porovnávač cien si pritom dáva pozor, aby z údajov vynechal vysoko precenené alebo hlboko podhodnotené sumy.

Heureka pridá červený štítok označujúci zľavu k tým produktom, ktorých výsledná cena za posledných 30 dní klesla. Nie všetky produkty si však vyslúžia toto prestížne označenie. Štítok dostanú len produkty, ktorých zľava dosahuje minimálnu hodnotu 5 % a maximálnu 80 %. Ďalšou podmienkou je, že produkt musí mať aspoň 30 dňovú históriu cien, teda musí byť 30 dní zaregistrovaný na Heureke.

Na stránke sa vám zobrazia zľavy v jednotlivých obchodoch, Zdroj: Heureka.sk

Heureka touto inovatívnou novinkou dáva nakupovaniu na internete úplne iné rozmery. Vďaka novej funkcii sa budeme môcť oveľa lepšie orientovať v labyrinte cien a rozlišovanie falošných zliav od tých skutočných bude ponovom len minútová záležitosť.

Vychytávku možno využiť napríklad pri kupovaní mobilu. Ceny smartfónov sú totiž známe tým, že od uvedenia na trh neprestajne klesajú, kým na scénu nedorazí nový model.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Honor 400 Lite prináša tlačidlo, aké Android smartfóny ešte nemali

Autor: Kristína Sudorová

Za málo peňazí veľa muziky Čínsky výrobca Honor len minulý mesiac rozšíril svoje portfólio o nový smartfón - Honor 400 Lite.…

EÚ má nový zákaz elektroniky. Veľa zariadení nadobro skončí

Autor: Peter Steigauf

Nové limity EÚ spôsobia zákaz elektroniky Prichádzajú upravené pravidlá pre pohotovostný režim elektrických spotrebičov v EÚ. Podľa plánu únie pomôžu…

Kapitán Amerika 4 príde na milovanú službu Slovákov, máme presný dátum

Autor: Erik Košťany

Kapitán Amerika príde onedlho aj na Disney+ Aktualizácia 14.05.2025: Februárová marvelovka síce v kinách vody príliš nerozvírila, ale odkedy pribudol…

Samsung predstavil Galaxy S25 Edge, najtenší TOP mobil sveta. Má však dva problémy

Autor: Peter

Samsung predstavil svoj najnovší smartfón, ktorým cieli na náročných zákazníkov vyžadujúcich atraktívny dizajn a kvalitné spracovanie. Najnovší Galaxy S25 Edge…

AKTUÁLNE: O2 zaskočilo. Státisíce klientov si nájde fantastickú novinku

Autor: Peter

Operátor O2 prinesie pre svojich zákazníkov novú roamingovú ponuku, ktorá uľahčí cestovateľom život najmä mimo Európy. Zvýhodnené budú najmä dáta,…

Nová kauza: Androidy špehujú vaše fotky, takto vypnete kontroverznú funkciu

Autor: Peter Steigauf

Nové varovania pred citlivým obsahom Google začína oficiálne zavádzať novú funkciu v aplikácii Google Správy. Ide o varovania pred citlivým…