Nakupovanie na internete dostáva nový rozmer. Heureka má pre Slovákov revolučnú novinku

Autor: Kristína Sudorová Čítanie na 3 min.

Heureka prináša vlastný mechanizmus zobrazovania zliav

Jeden z najväčších porovnávačov cien, ktorý figuruje na slovenskom aj českom trhu, nedávno prišiel so šikovnou vychytávkou. Po novom sa vám pri produktoch zobrazia reálne zľavy, pričom nejde o virtuálne zľavy, ktoré  prezentujú jednotlivé e-shopy. Často totiž ide len o podvodné zľavy, pri ktorých sú ceny označených produktov rovnaké (ak nie vyššie), ako pred takzvanou ,,zľavou“.

Heureka.sk dokáže zistiť, či je daný produkt naozaj zľavnený, alebo ide len o pokus predajcov nalákať čo najviac zákazníkov. Porovnávač však na to využíva vlastné finty a zdroje. Heureka zhromažďuje veľké množstvo dát, na základe ktorých priradí danému produktu červený štítok so zľavou. Okrem toho môžete aj jednotlivé produkty so skutočnou zľavou filtrovať a tak jednoducho nájsť ten najvýhodnejší produkt.

Táto funkcia bola už niekoľko mesiacov prístupná v mobilnej aplikácii, no až teraz dorazila aj na ich webovú stránku. Možnosť filtrovať zlacnené produkty však vo verzii pre mobilné telefóny zatiaľ chýba.

Heuraka zobrazí pri produktoch skutočnú zľavu v červenom štítku, Zdroj: Heureka.sk

Ako zistí Heureka skutočnú zľavu ?

Heureka sa vydala trochu inou cestou ako ostatné jej podobné stránky. Stránka totiž nerieši odporúčanú maloobchodnú cenu ani aktuálne porovnania cien v rozličných obchodoch.

Služba priebežne sleduje vývoj cien za posledných 30 dní. Z tohto časového okna si každý deň zaznamená minimálnu cenu každého produktu a zoradí ich od najnižšej po najvyššiu. Referenčná cena, z ktorej sa následne odvodí zľava, sa vypočíta spriemerovaním desiatich prostredných hodnôt (od 11. po 20.). Porovnávač cien si pritom dáva pozor, aby z údajov vynechal vysoko precenené alebo hlboko podhodnotené sumy.

Heureka pridá červený štítok označujúci zľavu k tým produktom, ktorých výsledná cena za posledných 30 dní klesla. Nie všetky produkty si však vyslúžia toto prestížne označenie. Štítok dostanú len produkty, ktorých zľava dosahuje minimálnu hodnotu 5 % a maximálnu 80 %. Ďalšou podmienkou je, že produkt musí mať aspoň 30 dňovú históriu cien, teda musí byť 30 dní zaregistrovaný na Heureke.

Na stránke sa vám zobrazia zľavy v jednotlivých obchodoch, Zdroj: Heureka.sk

Heureka touto inovatívnou novinkou dáva nakupovaniu na internete úplne iné rozmery. Vďaka novej funkcii sa budeme môcť oveľa lepšie orientovať v labyrinte cien a rozlišovanie falošných zliav od tých skutočných bude ponovom len minútová záležitosť.

Vychytávku možno využiť napríklad pri kupovaní mobilu. Ceny smartfónov sú totiž známe tým, že od uvedenia na trh neprestajne klesajú, kým na scénu nedorazí nový model.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Obchod storočia? Elon Musk chce kúpiť OpenAI za skoro 100 miliárd

Autor: Marek Gorozdos

V dramatickom vývoji rivality medzi technologickými gigantmi Elon Musk oznámil, že vedie skupinu investorov s cieľom odkúpiť neziskovú časť OpenAI…

Slovákom zdražejú nákupy v ďalšej dôležitej oblasti, svetové tech firmy si všimli novú DPH

Autor: Peter

Slováci si opäť priplatia V dnešnej dobe digitálnych technológií sa aplikácie a online služby stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Avšak…

Apple ruší dôležitú funkciu iPhonu. Mnohých nahnevá, po 18 rokoch je to definitívne

Autor: Redakcia

Veľká zmena iPhonu je na spadnutie S prichádzajúcim novým modelom iPhone SE, ktorý by mala spoločnosť Apple predstaviť už dnes,…

Obrovský podvod s dôležitým PC komponentom je aj na Slovensku. Čo všetko vieme?

Autor: Peter

Podvod s kritickým PC komponentom je aj na Slovensku Stovky používateľov už zasiahli komplikácie, ktoré má na svedomí sofistikovaný podvod…

Legendárnu ISS zničia a vymenia. Toto bude naša nová, brutálne veľká vesmírna stanica

Autor: Zuzana Hlašeková

Koniec ISS sa blíži, máme detaily Medzinárodná vesmírna stanica (ISS) sa blíži ku koncu svojej životnosti, ktorý je naplánovaný na…

Aktuálne: Na Slovensku skončí ďalší slávny internetový obchod

Autor: Dávid Igaz

Koniec Mall.sk Rošáda s e-shopmi pokračuje. Poľské Allegro po zaradení českého CZC.cz do svojho veľkého trhoviska prichádza s ďalšou dôležitou…