Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

SSD budúcnosti. Kingston predstavil superkompaktný disk bez káblov s 2 konektormi

Autor: Kristína Sudorová

Toto nie je obyčajná „fleška“ Kingston nedávno uviedol na trh veľmi zaujímavý produkt. Vonkajším vzhľadom pripomína obyčajný USB kľúč, no…

Slováci hlásia VÁŽNE problémy pri sledovaní Markízy

Autor: Peter

Televíziu Markíza je možné sledovať viacerými spôsobmi. Jedným z nich je aj online stream, ktorý je bezplatný a nachádza sa…

Začína éra odomykania mobilov „poslepiačky“. Celý displej bude čítačka odtlačkov

Autor: Slavomír Dzuričko

Odomykanie „poslepiačky“: Displej ako čítačka odtlačkov po celej ploche Výrobcovia displejov údajne pracujú na revolučnej technológii. Nový panel dokáže pôsobiť…

Samsung začal na Slovensku predávať televízor za 28 000 eur

Autor: Kristína Sudorová

Samsung predstavuje najvernejší obraz svojej histórie Samsung ohlasuje nástup technológie Micro RGB, ktorá by mohla zásadne premeniť podobu veľkých televízorov…

Na Slovensku dnes spustili 3 nové TV stanice – o čom sú a ako ich získať?

Autor: Erik Košťany

Na Slovensko prichádzajú nové Music Box stanice Mnohých z nás sprevádzali počas mladosti a pamätáme si ich zo skorších rokov.…

Zamrzlo peklo. Android a iOS budú spolupracovať pri revolučnej funkcii

Autor: Slavomír Dzuričko

Google prináša kompatibilitu, ktorú si pýtame roky Google oznámil významné rozšírenie svojej funkcie zdieľania súborov Quick Share, ktoré teraz umožňuje…