Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Nokia je späť v hre, znovu vyrába mobily

Autor: Kristína Sudorová

Telefóny Nokie ožívajú, no nie pre masy Fínska Nokia, kedysi symbol éry mobilnej komunikácie a líder na svetovom trhu, sa…

Toto nie je vtip. Apple čistiaca handrička nie je kompatibilná s novými iPhonmi

Autor: Peter

Ako už býva zvykom, Apple v minulosti vzbudil pozornosť aj pri predstavení produktu, ktorým je obyčajná čistiaca handrička. Ide o…

Markíza neverí vlastným očiam. Nový seriál má na krku šialený prepad

Autor: Erik Košťany

Seriál na Markíze prepadol v sledovanosti Televízia Markíza chcela svoj september odštartovať novým pokračovaním známych pondelkových dramatických seriálov. Hneď v…

Asus má jesennú akciu. Prehľad zliav, bonusy pre členov + všetko podstatné

Autor: Peter

Asus predstavil zaujímavú jesennú ponuku, ktorá kombinuje zľavy na široké portfólio notebookov s pridanými výhodami pre členov vernostného programu. Kampaň…

Spotify prináša funkciu, na ktorú ľudia čakali celé roky. Pre všetkých ZADARMO

Autor: Kristína Sudorová

Bezstratový zvuk v Spotify Spotify konečne zavádza dlho avizovanú funkciu bezstratového zvuku, ktorá bola prvýkrát predstavená pod názvom HiFi už…

Brutálna NOVINKA na Slovensku. Veľký operátor spustil extrémne rýchly internet

Autor: Peter Hodal

Operátor UPC na trh uviedol internet s rýchlosťou 2,5 Gbit/s, čím otvára ďalšiu kapitolu v domácom broadband pripojení na Slovensku.…