Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Obrovská diera WhatsApp. Vaše číslo mohli sledovať roky

Autor: Peter Hodal

Výskumníci z Univerzity vo Viedni a organizácie SBA Research odhalili rozsiahlu zraniteľnosť v aplikácii WhatsApp, ktorá dlhé roky umožňovala tiché…

Honor X5c Plus na Slovensku: Veľká batéria a 90 Hz displej za málo peňazí

Autor: Peter

Na slovenský trh mieri vydarený cenovo dostupný smartfón, ktorý by mohol zaujať menej náročných používateľov. Honor X5c Plus prichádza s…

Dôležitý hardvérový komponent šialene zdražel

Autor: Slavomír Dzuričko

Ceny pamätí rapídne rastú. Situácia sa nezlepšuje Trh s operačnými a flash pamäťami sa nachádza v náročnej situácii. Pamäte DDR4…

KONIEC: Stopli ďalšiu obrovskú pirátsku službu

Autor: Erik Košťany

Ďalšia pirátska televízia ukončená Streamovacie platformy, ktoré ponúkajú obsah mimo zákona to majú v posledných rokoch ťažšie ako kedykoľvek predtým.…

TOP darčeky na Vianoce pre každý rozpočet alebo kompletná tech výbava za menej ako 1000 €

Autor: Matej Krajčovič

Blížiaci sa Black Friday a potom aj Vianoce sú ideálny čas, kedy seba alebo svojich blízkych obdarovať technologickými darčekmi. Nový…

Značka zobrala Black Friday útokom. Tieto obľúbené smartfóny sú teraz za veľmi atraktívnu cenu

Autor: Peter

Black Friday je v plnom prúde a jeho súčasťou na Slovensku je aj značka Honor, ktorá prináša veľmi zaujímavé zariadenia…