Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Niekdajšia hollywoodska legenda na dne, kvôli škandálom je z neho bezdomovec

Autor: Erik Košťany

Kevin Spacey sa nevie spamätať zo svojich obvinení Kedysi išlo o skutočne veľké a známe hollywoodske meno. Poznať sme ho…

Internet ZADARMO v lietadle. Táto aerolinka Slovákov zapla Starlink

Autor: Slavomír Dzuričko

Emirates zavádza bezplatný Starlink Wi-Fi na palubu Letecká spoločnosť Emirates oznámila veľkolepý plán. Všetky jej lietadlá majú byť postupne vybavené…

Microsoft tvrdo zakročil. Legendárnej obrazovke smrti je koniec

Autor: Peter

Najnovšie nastavenie v operačnom systéme Windows 11 má zabrániť zobrazovaniu chybových hlásení a notoricky známej modrej obrazovky smrti (BSoD) na…

AKTUÁLNE: Veľký obrat, Slovensko má nového najväčšieho mobilného operátora

Autor: Peter

Súboj na poli slovenských mobilných operátorov je mimoriadne silný a prví traja sa neustále predbiehajú v tom, ktorý z nich…

AKTUÁLNE: Malo ísť o mimozemskú loď. NASA ukázala snímky kométy 3I/Atlas

Autor: Roland Tokoly

Takto vyzerá medzihviezdny návštevník NASA dnes zverejnila prvé detailné zábery medzihviezdnej kométy 3I/Atlas. Ide o historický moment, pretože len tretí…

iRobot v troskách, vyskúšali sme najlepší robotický vysávač (TEST)

Autor: Karol Gajdos

Kedysi neznáma značka, dnes valcuje konkurenciu Vyskúšali sme vrcholový model Ecovacs X9 PRO Omni, robotický vysávač, ktorý mení hru. Toto…