Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Geneticky upravené deti môžu byť realitou. Rozbieha sa veľký zásah do DNA

Autor: Roland Tokoly

Spojila špičkových vedcov Myšlienka, že dedičné ochorenia nemusia byť nevyhnutným osudom, už prestáva byť len víziou budúcnosti. Rýchly vývoj genómovej…

Slovák si kúpil nový iPhone z Alzy. To, čo mu prišlo, je škandál roka

Autor: Kristína Sudorová

Slovák dostal namiesto iPhonu neznáme zariadenie Slovák si objednal iPhone 17 Pro 256 GB z Alzy a keď mu zásielka…

Ubisoft chystá začiatkom 2026 dve hry, ktoré vás prikovú k stoličke

Autor: Slavomír Dzuričko

Ubisoft chystá na začiatok roka 2026 dva veľké tituly Ubisoft plánuje už na začiatku roka 2026 uviesť hneď dva výrazne…

Tento film búra jeden rekord za druhým. Z výsledkov sú v šoku ľudia, štúdio aj režisér

Autor: Erik Košťany

Čarodejka: Druhá časť trhala rekordy v kinách Kiná počas víkendu zažili poriadny otras. Prišiel film Čarodejka: Druhá časť, pokračovanie úspešného…

ChatGPT zavádza úplne nový spôsob interakcie s umelou inteligenciou

Autor: Roland Tokoly

Novinka vo využívaní AI OpenAI rozširuje možnosti ChatGPT o funkciu skupinových konverzácií, ktorá po krátkom pilotnom období prichádza ku všetkým…

Koniec lacným čínskym zásielkam. Takéto sú nové podmienky

Autor: Slavomír Dzuričko

Lacné nákupy z Číny sa začínajú výrazne meniť Európska únia plánuje od roku 2026 zásadne zmeniť pravidlá pre dovoz lacných…