Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

IT zázrak: Windows 95 rozbehal na lacnom Wi-Fi čipe, ktorý je v klimatizáciách

Autor: Kristína Sudorová

Windows 95 beží na hardvéri menšom než kreditná karta Technický nadšenec He Chunhui predviedol fascinujúcu ukážku softvérovej kreativity. Podarilo sa…

Bizarnosť roka: Na tejto klávesnici nenapíšete ani riadok. Je ale najbezpečnejšia na trhu

Autor: Slavomír Dzuričko

Revolučná softvérová klávesnica pre mobil Vývojári predstavujú netradičný prístup k zadávaniu textu na mobilných zariadeniach. Softvérová klávesnica tOndO nevyužíva bežné…

Toto je nečakané najlepší smartfón sveta vo výdrž batérie

Autor: Kristína Sudorová

Výdrž batérie, ktorá vyráža dych Výdrž batérie patrí v posledných rokoch medzi najdiskutovanejšie parametre smartfónov. Hoci moderné zariadenia prinášajú stále…

Slováci dostali jeden z najlepších filmov 2025 online. Kritici mu dali 100 %

Autor: Erik Košťany

Film Jedna bitka za druhou už je online Mimoriadne kreatívne spojenie žánrov či nová okamžitá hollywoodka klasika. Aj to sú…

Seriál Mass Effect odhalil dôležité detaily deja, fanúšikovia sú absolútne zhrození

Autor: Erik Košťany

Seriál Mass Effect hlási veľké zmeny Je to už 11 mesiacov, odkedy sme sa dozvedeli, že spoločnosť Amazon chystá seriál…

WhatsApp pre Windows skončil: Webový verzia je šialený žrút pamäte

Autor: Kristína Sudorová

WhatsApp mení pravidlá hry Aplikácia WhatsApp pre systém Windows 11 prechádza výraznou zmenu. Aplikácia totiž končí ako natívna aplikácia a…