Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Odštartoval najlepší seriál roka. Sci-fi dráma vám zavarí mozgy

Autor: Erik Košťany

Seriál Pluribus na Apple TV Apple TV aktuálne priniesol poriadnu seriálovú bombu. Už ukážky sľubovali dávku sarkastického humoru, ale aj…

Najobľúbenejšia četová aplikácia Slovákov padla pod tlakom EÚ. Toto sa stane

Autor: Slavomír Dzuričko

 WhatsApp umožní dôležitú zmenu Spoločnosť Meta čoskoro splní podmienky prísneho európskeho nariadenia DMA (Zákon o digitálnych trhoch) a implementuje do…

21 noviniek, ktoré zmenia váš domov: IKEA štartuje smart revolúciu

Autor: Kristína Sudorová

Nová éra inteligentného bývania Švédsky gigant IKEA opäť ukázal, že vie prekvapiť nielen dizajnom, ale aj technológiou. Spoločnosť nedávno predstavila…

Štát spúšťa novú éru platieb v prevádzkach pre Slovákov

Autor: Slavomír Dzuričko

Pilotná prevádzka je v plnom prúde! Finančná správa spustila pilotnú prevádzku systému QR platieb, ktorý zákazníkom umožní platiť v obchodoch…

Netflix vydal najväčší seriál v poľskej histórii, diváci ho prirovnávajú k Černobyľu

Autor: Erik Košťany

Seriál Heweliusz si získava divákov Netflix onedlho dosiahne svoj míľnik na poľskom trhu. Je tu uvedený od roku 2016 a…

Majiteľ neveril vlastným očiam. Robotický vysávač odoslal do Číny mapu bytu a heslo od WiFi

Autor: Roland Tokoly

Užitočný špión v domácnosti Robotické vysávače už dávno nie sú len automatické metly s pár senzormi, čo so sebou prináša…