Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Tajná služba panikári: Trump na súkromnom iPhone zdvíha hovory od cudzincov

Autor: Peter Steigauf

Bezpečnostné riziko v Oválnej pracovni Donald Trump, známy svojím nekonvenčným štýlom vystupovania, opäť raz púta pozornosť. Tentoraz je dôvodom Trumpov…

Historická zmena budíkov v iOS 26. Apple vyriešil hlúpu vlastnosť systému

Autor: Tomáš

Apple je známy svojim konzervatívnym prístupom k dizajnu a jeho prispôsobovaniu. Spoločnosť si totiž myslí, že presne vie, čo používatelia…

Sociálna poisťovňa mení platby odvodov: Pozor, takto ich uhradíte po novom

Autor: Peter Steigauf

Dôležité online zmeny pre živnostníkov Sociálna poisťovňa pokračuje v elektronizácii svojich služieb. V týchto dňoch zavádza do prevádzky zaujímavé novinky.…

Najkontroverznejší film roka je online. Dostal 1,8 bodov z 10

Autor: Kristína Sudorová

Sklamanie roka už aj z pohodlia vášho domova Streamovacia služba Disney+ pridáva do svojho repertoáru novú hranú verziu starej-dobrej rozprávkovej…

Smartfóny v EÚ sa zmenia na nepoznanie. Prichádzajú energetické štítky a ďalšie pravidlá

Autor: Kristína Sudorová

Dotknú sa úplne každého Na obzore je veľká zmena. Od 20. júla 2025 totiž vstupujú v Európskej únii do platnosti…

Apple Watch fungujú na Androide. Čínsky výrobca našiel zlomový kľúč

Autor: Peter

Ekosystém Applu je mimoriadne zatvorený a len tak hocikoho americká spoločnosť doň nepustí. Z tohto dôvodu momentálne prežíva náročnejšie obdobie…