Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Slovensko chce zakázať deťom sociálne siete

Autor: Peter Hodal

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR predstavilo zámer pripraviť nový zákon zameraný na ochranu maloletých vo verejnom a digitálnom…

TOP akcia 2025: 44 prémiových TV staníc môžete mať zadarmo. Ako akciu aktivovať?

Autor: Erik Košťany

UPC ponúka 44 programov zadarmo Operátor UPC pripravil vianočný darček pre zákazníkov. V rámci tradičných decembrových akcií ponúka voľne 44…

Po 14 rokoch nastane zlom: Apple predbehne Samsung

Autor: Kristína Sudorová

iPhone 17 vystrelil Apple do vedenia Spoločnosť Apple je podľa najnovších odhadov opäť na ceste stať sa v roku 2025…

Šikovné triky, ktoré menia smartfónový priemysel

Autor: Peter

Žijeme v digitálnom svete, ktorý sa niekedy doslova mení rýchlejšie ako ročné obdobia. Nové technológie síce výrazne pomáhajú, no v…

Prichádzajú radikálne zmeny. Kataster online bude už len ta za poplatok, a to nie je všetko

Autor: Slavomír Dzuričko

Kataster sa mení - prichádzajú poplatky Slovenský kataster nehnuteľností čakajú výrazné zmeny. Do minulosti patrí možnosť anonymne zistiť vlastníka bytu,…

Aktuálne: Televízia JOJ oddnes spúšťa ďalšiu stanicu

Autor: Erik Košťany

Joj spúšťa novú dokumentárnu stanicu Mediálna skupina JOJ Group opäť rozširuje svoje pôsobenie. Obsah chce prinášať aj na českom trhu,…