Šokujúce priznania Muska má dohru: 4 milióny áut musia na výmenu komponentu

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla už v roku 2016 vyhlásila, že jej nové vozidlá budú obsahovať všetok potrebný hardvér pre plne autonómne riadenie. Takmer o 10 rokov to ale vyzerá tak, že to nebola úplne pravda a tento sľub bol prehnaný, takmer až zavádzajúci. Teraz sa automobilka musí vysporiadať s potenciálne obrovskými nákladmi na nápravu, informoval portál Electrek.

Keď Tesla spustila výrobu elektromobilov s hardvérom, ktorý mal označenie HW2.5, tvrdila, že tieto komponenty postačia na plne autonómne riadenie. Neskôr priznala, že to nebude stačiť a počítač aktualizovala na verziu HW3. Neskôr začala bezplatne hardvér vymieňať zákazníkom, ktorí si zakúpili balík Full Self-Driving (Autopilot).

Potrebná bude výmena starého hardvéru elektromobilov Tesla

Avšak prišiel rok 2023 a s ním ďalšia aktualizácia hardvéru, tentokrát na verziu HW4. Tento počítač je ešte výkonnejší, no automobilka zároveň tvrdila, že na plne autonómnu jazdu bude HW3 stále postačujúci. Tento optimizmus nevydržal dlho a v januári 2025 Elon Musk priznal, že to jednoducho nestačí.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Samotný Musk opísal potrebu aktualizácie počítačov ako „bolestivú,“ no zároveň naznačil, že je rád, koľko ľudí si zakúpilo balík Full Self-Driving. Podľa odhadov pôjde o viac ako pol milióna vozidiel, ktoré bude potrebné aktualizovať. Samotná výmena by mala stáť viac ako 500 miliónov dolárov. Toto ale platí len pre výmenu HW3 na HW4.

Až 4 milióny áut?

Problémy však siahajú až do spomínaného roku 2016, automobilka mala autopilota ako kľúčový marketingový nástroj, ktorý ku kúpe presvedčil množstvo zákazníkov.

Niektorí majitelia elektromobilov so staršími počítačmi by mohli žiadať nielen výmenu hardvéru, ale aj kompenzáciu za stratu hodnoty svojich vozidiel. Celkovo by tak mohlo ísť o viac ako 4 milióny áut, kde by mal byť hardvér vymenený za ten najaktuálnejší. Realita je momentálne taká, že vozidlá s nepostačujúcim hardvérom môžu rýchlo strácať hodnotu.

Tesla autopilot
Zdroj: Tesla

Ak si automobilka nedokáže poradiť s touto situáciou, mohla by sa jej vízia o budúcnosti mobility zmeniť na jej najväčšiu slabinu. Tesla teraz musí dokázať, že nie je schopná len vytvárať vízie, ale ich aj realizovať.

Autopilot momentálne funguje v USA, no v Európe stále nespĺňa všetky potrebné predpisy. Zmeniť by sa to údajne mohlo už v rámci tohto roka, no momentálne u nás funguje len ako adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v pruhu.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

82,7 miliárd dolárov. Netflix kupuje Warner Bros. a Hollywood sa búri

Autor: Erik Košťany

Netflix vyhral súboj o Warner Bros. Posledné mesiace sa v Hollywoode ostro sleduje súboj o jedno z najväčších štúdií. Netflix…

Slovensko na technologickom vrchole. Operátor spustil niečo, čo Európa ešte nevidela

Autor: Peter

Telekom ako pvôbec prvý v Európe odštartoval 50G-PON pripojenie mobilných základňových staníc, čo ho posúva na čelo technologických inovácií. Spoločne…

Koniec ikony: Známa značka končí, ceny hardvéru rastú do nebies

Autor: Peter

Americký výrobca pamäťových čipov Micron Technology oznámill, že ukončí svoje aktivity v spotrebiteľskom segmente a naplno sa zameria na výrobu…

Ruský kozmonaut na ISS nepoletí, pri tréningu v USA spravil obrovský prešľap

Autor: Roland Tokoly

Podozrenie zo špehovania Ruský kozmonaut Oleg Artemjev mal byť súčasťou pripravovanej misie Crew 12, ktorú na Medzinárodnú vesmírnu stanicu vynesie…

Varovanie pre Slovákov: Ak vlastníte tento Xiaomi produkt, prestaňte ho používať a vráťte ho

Autor: Slavomír Dzuričko

Xiaomi upozorňuje: Niektoré powerbanky sťahuje z trhu pre bezpečnostné riziko Xiaomi vydalo oficiálne oznámenie o stiahnutí vybraných sérií powerbaniek, konkrétne…

Chcete nový notebook, urobte to hneď. Ceny budú šialené vysoké

Autor: Peter

Trh s operačnými pamäťami RAM prechádza najhlbšou štrukturálnou zmenou za poslednú dekádu. Výrobcovia presúvajú svoje kapacity z bežných DDR a…