Máte najnovšiu Teslu? Nestačí to, Musk priznal krutú „pravdu“ o prelomovej funkcii

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla sľubovala plne autonómnu jazdu, no realita je iná

Autopilot, respektíve režim autonómneho riadenia,  je v elektromobiloch Tesla od roku 2016. Do roku 2018 automobilka používala verziu hardvéru s označením HW2.5 a neskôr prešla na HW3, pretože tie staršie neboli schopné podporovať funkciu Full Self Driving (FSD). Tesla tieto počítače menila majiteľom so zakúpeným balíčkom FSD automaticky z HW2.5 na HW3.

Funkcia autopilota momentálne plne funguje v USA, no v Európe má problémy s legislatívou, ktorá nedovoľuje, aby vozidlo jazdilo úplne samostatne bez zásahu vodiča. To znamená, že v našich končinách FSD funguje len ako akýsi lepší tempomat s udržiavaním jazdy v pruhu. V krajinách, kde je autopilot oficiálne povolený,  stačí zadať cieľ a Tesla vás odvezie bez nutnosti zásahu do riadenia. Stále je však nutné, aby vo vozidle bol človek a dozeral na jazdu.

Vráťme sa ale k HW3. Ukázalo sa totiž, že ani táto verzia počítača nedokáže zabezpečiť plnú funkcionalitu FSD, respektíve nedosahuje úroveň bezpečnosti, ktorá umožňuje autonómnu jazdu bez dozoru.

Budú meniť počítače

Portál Electrek informoval, že počas posledného rozhovoru s novinármi sám Elon Musk priznal, že bude musieť nahradiť HW3 počítače vo vozidlách, ktorých majitelia si zakúpili Full Self Driving balík. To ale nie je vôbec jednoduché, pretože ich dnes jazdí po svete naozaj veľa. Tesla ale od roku 2016 tvrdila, že všetky jej vozidlá sú schopné plne autonómnej jazdy. 

Tesla
Zdroj: Tesla

V roku 2023 prešla automobilka na aktuálne najnovšiu verziu HW4, ktorá by už mala zaručene byť schopná plne autonómnej jazdy bez dozoru. Má niekoľkonásobne lepšie schopnosti a výkon. Teraz tu však zostáva otázka, čo s vozidlami, ktoré majú sľúbené plnohodnotné FSD, no zároveň sú vybavené starším HW3.

Tesla už v minulosti čelila právnym výzvam kvôli nesplneniu sľubov týkajúcich sa hardvérových aktualizácií. Ako príklad môžeme uviesť jedného z majiteľov vozidiel s HW2.5 počítačom, ktorý si chcel predplatiť FSD, no musel súdne vymáhať bezplatnú výmenu počítača.

Automobilka sľubovala plnú autonómiu, no nebola to pravda. Súd v tomto prípade rozhodol v prospech majiteľa. Je možné, že automobilka bude čeliť podobným výzvam aj v súvislosti s HW3 vozidlami.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Veľký operátor vám práve odomkol 86 staníc ZADARMO. Tu je ich prehľad

Autor: Slavomír Dzuričko

Toto nájdete v upravenom balíčku Televízny operátor Slovanet sa rozhodol sprístupniť pre všetkých svojich zákazníkov dočasne 86 televíznych staníc úplne…

To, čo objavila NASA, ohromilo vedcov. Asteroid Bennu obsahuje prvky, z ktorých vzniká život

Autor: Peter Hodal

Asteroid Bennu znovu ukazuje, že je časovým archívom uchovávajúcim materiál zo začiatkov nášho slnečného systému. Vzorky, ktoré na Zem priniesla…

Windows 11 má nový bizarný bug. Prístup k počítaču je teraz lotéria

Autor: Peter Hodal

Windows 11 trápi ďalšia zvláštna chyba, ktorá používateľov zaskočí hneď pri prihlásení. Na prihlasovacej obrazovke totiž zmizla možnosť zadať heslo.…

82,7 miliárd dolárov. Netflix kupuje Warner Bros. a Hollywood sa búri

Autor: Erik Košťany

Netflix vyhral súboj o Warner Bros. Posledné mesiace sa v Hollywoode ostro sleduje súboj o jedno z najväčších štúdií. Netflix…

Slovensko na technologickom vrchole. Operátor spustil niečo, čo Európa ešte nevidela

Autor: Peter

Telekom ako pvôbec prvý v Európe odštartoval 50G-PON pripojenie mobilných základňových staníc, čo ho posúva na čelo technologických inovácií. Spoločne…

Koniec ikony: Známa značka končí, ceny hardvéru rastú do nebies

Autor: Peter

Americký výrobca pamäťových čipov Micron Technology oznámill, že ukončí svoje aktivity v spotrebiteľskom segmente a naplno sa zameria na výrobu…