Máte najnovšiu Teslu? Nestačí to, Musk priznal krutú „pravdu“ o prelomovej funkcii

Autor: Peter Čítanie na 3 min.

Tesla sľubovala plne autonómnu jazdu, no realita je iná

Autopilot, respektíve režim autonómneho riadenia,  je v elektromobiloch Tesla od roku 2016. Do roku 2018 automobilka používala verziu hardvéru s označením HW2.5 a neskôr prešla na HW3, pretože tie staršie neboli schopné podporovať funkciu Full Self Driving (FSD). Tesla tieto počítače menila majiteľom so zakúpeným balíčkom FSD automaticky z HW2.5 na HW3.

Funkcia autopilota momentálne plne funguje v USA, no v Európe má problémy s legislatívou, ktorá nedovoľuje, aby vozidlo jazdilo úplne samostatne bez zásahu vodiča. To znamená, že v našich končinách FSD funguje len ako akýsi lepší tempomat s udržiavaním jazdy v pruhu. V krajinách, kde je autopilot oficiálne povolený,  stačí zadať cieľ a Tesla vás odvezie bez nutnosti zásahu do riadenia. Stále je však nutné, aby vo vozidle bol človek a dozeral na jazdu.

Vráťme sa ale k HW3. Ukázalo sa totiž, že ani táto verzia počítača nedokáže zabezpečiť plnú funkcionalitu FSD, respektíve nedosahuje úroveň bezpečnosti, ktorá umožňuje autonómnu jazdu bez dozoru.

Budú meniť počítače

Portál Electrek informoval, že počas posledného rozhovoru s novinármi sám Elon Musk priznal, že bude musieť nahradiť HW3 počítače vo vozidlách, ktorých majitelia si zakúpili Full Self Driving balík. To ale nie je vôbec jednoduché, pretože ich dnes jazdí po svete naozaj veľa. Tesla ale od roku 2016 tvrdila, že všetky jej vozidlá sú schopné plne autonómnej jazdy. 

Tesla
Zdroj: Tesla

V roku 2023 prešla automobilka na aktuálne najnovšiu verziu HW4, ktorá by už mala zaručene byť schopná plne autonómnej jazdy bez dozoru. Má niekoľkonásobne lepšie schopnosti a výkon. Teraz tu však zostáva otázka, čo s vozidlami, ktoré majú sľúbené plnohodnotné FSD, no zároveň sú vybavené starším HW3.

Tesla už v minulosti čelila právnym výzvam kvôli nesplneniu sľubov týkajúcich sa hardvérových aktualizácií. Ako príklad môžeme uviesť jedného z majiteľov vozidiel s HW2.5 počítačom, ktorý si chcel predplatiť FSD, no musel súdne vymáhať bezplatnú výmenu počítača.

Automobilka sľubovala plnú autonómiu, no nebola to pravda. Súd v tomto prípade rozhodol v prospech majiteľa. Je možné, že automobilka bude čeliť podobným výzvam aj v súvislosti s HW3 vozidlami.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Obrovská diera WhatsApp. Vaše číslo mohli sledovať roky

Autor: Peter Hodal

Výskumníci z Univerzity vo Viedni a organizácie SBA Research odhalili rozsiahlu zraniteľnosť v aplikácii WhatsApp, ktorá dlhé roky umožňovala tiché…

Honor X5c Plus na Slovensku: Veľká batéria a 90 Hz displej za málo peňazí

Autor: Peter

Na slovenský trh mieri vydarený cenovo dostupný smartfón, ktorý by mohol zaujať menej náročných používateľov. Honor X5c Plus prichádza s…

Dôležitý hardvérový komponent šialene zdražel

Autor: Slavomír Dzuričko

Ceny pamätí rapídne rastú. Situácia sa nezlepšuje Trh s operačnými a flash pamäťami sa nachádza v náročnej situácii. Pamäte DDR4…

KONIEC: Stopli ďalšiu obrovskú pirátsku službu

Autor: Erik Košťany

Ďalšia pirátska televízia ukončená Streamovacie platformy, ktoré ponúkajú obsah mimo zákona to majú v posledných rokoch ťažšie ako kedykoľvek predtým.…

TOP darčeky na Vianoce pre každý rozpočet alebo kompletná tech výbava za menej ako 1000 €

Autor: Matej Krajčovič

Blížiaci sa Black Friday a potom aj Vianoce sú ideálny čas, kedy seba alebo svojich blízkych obdarovať technologickými darčekmi. Nový…

Značka zobrala Black Friday útokom. Tieto obľúbené smartfóny sú teraz za veľmi atraktívnu cenu

Autor: Peter

Black Friday je v plnom prúde a jeho súčasťou na Slovensku je aj značka Honor, ktorá prináša veľmi zaujímavé zariadenia…