Televízna senzácia: Markíza a Joj prvýkrát v histórii urobia niečo, čo sa ešte u nás nestalo

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Historická televízna chvíľa

Na slovenskom televíznom trhu nastane tento rok počas vianočných sviatkov bezprecedentná situácia. Dve najväčšie komerčné televízie, Markíza a TV JOJ, odvysielajú v rovnakom čase identický program. Tento unikátny moment nastane práve na Štedrý večer, píše portál Mediaboom.sk.

Kultová britská postavička Mr. Bean sa prvýkrát v histórii slovenského vysielania objaví simultánne na dvoch konkurenčných staniciach. JOJ Plus a Markíza Klasik zaradia do svojho štedrovečerného programu rovnakú epizódu populárneho sitkomu s Rowanom Atkinsonom v hlavnej úlohe.

„Veselé Vianoce, Mr. Bean“ sa začne vysielať na oboch staniciach krátko po 18:30. Zatiaľ čo JOJ Plus ponúkne divákom 95-minútový maratón, Markíza Klasik sa rozhodla pre kratší, polhodinový formát. Diváci tak budú mať možnosť sledovať, ako sa nešikovný Bean pokúša vyzbierať peniaze na charitu a svojským spôsobom sa zmocní vianočného stromčeka priamo v centre mesta.

Táto situácia je o to zaujímavejšia, že televízie zvyčajne bojujú o exkluzívne práva na vysielanie populárnych titulov. Každoročne sledujeme súboj o také klasiky, ako sú „Tri oriešky pre Popolušku“, ktoré tento rok získala Markíza, aby ich o rok prepustila TV JOJ.

televízia
Zdroj: Freepik.com/
freepik

Nejde o ojedinelý prípad, avšak je to výnimočné

Jediný podobný prípad v histórii slovenského televízneho vysielania sa odohral pred takmer dvoma dekádami. V roku 2005 došlo ku kurióznej situácii s vysielaním rozprávky Mrázik. Vtedy obe televízie získali práva od rozdielnych distribútorov, čo viedlo k súbežnému vysielaniu. Situácia sa však vyriešila v prospech Markízy, ktorá si udržala exkluzivitu na slovenský dabing.

Je to skutočne výnimočný prípad, ktorý nemá v novodobej histórii slovenských televízií obdobu. Zvyčajne si stanice delia rôzne série toho istého seriálu, ako to poznáme napríklad pri Myšlienkach vraha, ale aby vysielali identickú epizódu v rovnakom čase, to tu ešte nebolo.

Tento nezvyčajný jav naznačuje, že došlo k vydaniu nevýhradných práv na vysielanie Mr. Beana, čo umožňuje obom televíziám legitímne vysielať rovnaký obsah. Pre divákov to znamená väčšiu slobodu výberu, keďže si môžu zvoliť, na ktorej stanici si obľúbený program pozrú.

Situácia zároveň poukazuje na meniace sa trendy v televíznom priemysle, kde klasické modely exkluzivity ustupujú novým formám distribúcie obsahu. V ére streamovacích služieb a meniacich sa diváckych návykov môže ísť o predzvesť ďalších podobných prípadov v budúcnosti.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Toto môže navždy zmeniť svet technológií: Nový čip je 1000-krát rýchlejší ako ten prelomový od Nvidie

Autor: Kristína Sudorová

Problém storočia vyriešený Vedci z Pekinskej univerzity nedávno predstavili čip, ktorý môže znamenať jeden z najvýznamnejších prelomov v oblasti výpočtovej…

Toto si ihneď stiahnite do iPhonov. iOS 26.1 prináša vymodlené vylepšenia

Autor: Slavomír Dzuričko

Zásadné zmeny v používateľskom rozhraní, AI a bezpečnosti vďaka iOS 26.1 Spoločnosť Apple oficiálne vydala aktualizáciu iOS 26.1, ktorá predstavuje…

Nákup storočia, ktorý otrasie Hollywoodom. Neuveríte, kto chce odkúpiť Warner Bros.

Autor: Erik Košťany

Netflix v boji o Warner Bros. bojuje naozaj silno Aktualizované 04.novembra 2025: Ku koncu októbra prišla šokujúca informácia pre filmový…

NÁVOD: Takto si okamžite zapnete novú ponuku Štart vo Windows 11

Autor: Slavomír Dzuričko

Trápeniu je koniec. Postačí len niekoľko jednoduchých krokov Spoločnosť Microsoft často testuje nové funkcie systému Windows 11 prostredníctvom tzv. "A/B"…

Kto neplatí mobilom, má smolu a môžu mu zdražieť služby. Najväčšia banka radikálne mení podmienky

Autor: Peter Hodal

Slovenská sporiteľňa od januára 2026 upraví svoj cenník a dotkne sa tým väčšiny bežných klientov. Zmeny sa týkajú najmä programu…

Slováci dostanú nový TV kanál úplne bez reklám

Autor: Erik Košťany

Nový program prostredníctvom Magio TV Operátor Slovak Telekom nasadil vianočnú kampaň už koncom októbra. Okrem lákavej ponuky zariadení opäť odhaľuje…