Predajne Okay elektro boli zatvorené v januári
Reťazec Okay elektro patril dlhé roky medzi významných predajcov elektroniky na Slovensku, no teraz zažíva smutný koniec. Po zatvorení všetkých kamenných predajní v januári tohto roka sa zdalo, že spoločnosť bude pokračovať aspoň ako e-shop. Tento plán sa však rýchlo rozplynul. Firma vstúpila do likvidácie, slovenský web je vypnutý a zákazníci zostali bez odpovedí. Téme sa v Česku venoval portál Zive.cz. Našu situáciu na Slovensku zmapoval Skript.sk v tomto detailnom článku.
Slovenský zákazník už na e-shope Okay nenakúpi, stránka ho presmeruje na českú doménu. Tam je však tiež situácia pomerne zamotaná. Prevádzkovateľ na seba podal insolvenčný návrh a očakáva sa, že český e-shop postihne rovnaký osud ako ten slovenský. Prečo sa to vlastne stalo? Obchod má veľké finančné problémy, dramaticky mu klesli tržby a nebol schopný prilákať žiadneho investora.
Na Slovensku bolo definitívne v januári zatvorených aj posledných 14 predajní v rôznych mestách. Spoločnosť tvrdí, že model kamenných predajní už nie je po 30 rokoch fungovania udržateľný. Dôvodom sú rastúce náklady, ale aj zmeny v správaní zákazníkov, ktorí teraz častejšie nakupujú online.

Na Slovensku sa tržby Okay elektro za rok 2023 znížili o štvrtinu na 49 miliónov eur, spoločnosť zaznamenala stratu 5,67 milióna eur, uvádza živé.sk. České médiá tiež informujú, že spoločnosť čelí rovnakým problémom aj v domovskej krajine. Dodávatelia prestali dodávať tovar a plán reštrukturalizácie bol zamietnutý veriteľmi.
Problémy na Slovensku aj v Českej republike
Likvidácia na Slovensku a hroziaci koniec v Česku prinášajú ďalšie problémy. Mnohí zákazníci si totiž objednali tovar a zaplatili zaň, no nebol im doručený. Problémy majú aj zákazníci s plateným členstvom, ktorého výhody po vypnutí e-shopu nemôžu využívať. Spotrebitelia si môžu svoje peniaze nárokovať prostredníctvom likvidačného procesu. Otázkou zostáva, či je majetok firmy dostatočný na uspokojenie všetkých pohľadávok.
Spoločnosť momentálne neuvádza žiadne kontaktné údaje, čo môže predstavovať problémy s reklamáciou u predajcu. Avšak zákazníci majú samozrejme možnosť tovar reklamovať priamo u výrobcov. O tomto ich spoločnosť informovala ešte počas fungovania e-shopu.
Ešte pred definitívnym zatvorením, prakticky na prelome rokov 2024 a 2025 spoločnosť organizovala veľké výpredaje a avizovala úplný koniec. V rámci tejto kampane informovala o tom, že zatvára všetky svoje predajne a zákazníci majú jedinečnú príležitosť zakúpiť tovar za likvidačné ceny.