Toto žiadna iná AI nedokáže. Microsoft dosiahol historický úspech

Autor: Tomáš Čítanie na 4 min.

Generatívna umelá inteligencia Microsoft Copilot bola predstavená v septembri 2023. Už v tom čase bolo jasné, že sa americký gigant poučil zo svojich chýb a na nový a atraktívny AI vlak naskočil ako jeden z prvých. Četbot poháňaný LLM GPT-4 dokázal upravovať či generovať texty, obrázky alebo hudbu v priebehu niekoľkých sekúnd.

Odvtedy sa toho však v AI svete zmenilo viac než dosť a to, čo nás vtedy fascinovalo, je dnes bežnou výbavou moderných nástrojov umelej inteligencie. Čo by ste však povedali na to, keby ste si vedeli priamo v prehliadači okrem textu či obrázku vygenerovať celú hru. Portál The Verge ukazuje, že Copilot od Microsoftu to dokáže už dnes.

Hrateľný Quake II vygenerovaný priamo v prehliadači? Prečo nie?

Začiatkom tohto roka Microsoft predstavil svoje plány v oblasti AI pre Xbox. Najzaujímavejšou novinkou bol jednoznačne generatívny model umelej inteligencie Microsoft Muse. Spoločnosť tvrdila, že dokáže vygenerovať plne hrateľnú hru a to v reálnom čase. Trénovanie modelu prebiehalo v spolupráci s vývojármi Ninja Theory, ktorý stoja za hrou Bleeding Edge. Práve z tejto hry vtedy Microsoft poskytol hrateľnú ukážku.

Presuňme sa o pár mesiacov neskôr a to, čo sa pôvodne prezentovalo ako výskumný projekt divízie Microsoft Research, je dnes realitou. Spoločnosť totiž zverejnila technologické demo, v ktorom priamo v prehliadači zahrať umelou inteligenciou vygenerovanú repliku hry Quake II. Maximálne rozlíšenie je na úrovni 640 x 360 pixelov, nepriatelia aj prostredie sú preto výrazne rozmazané a herný čas je taktiež limitovaný.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa The Verge (@verge)

Microsoft síce pôvodne predviedol svoj model Muse AI pri 10 snímkach za sekundu a rozlíšení 300 x 180 pixelov, najnovšie demo beží pri hrateľnej snímkovej frekvencii.

Cieľ je pomôcť vývojárom s projektovaním budúcich titulov

Microsoft tvrdí, že Muse má do budúcna veľký potenciál. Svoje využitie by si mal nájsť u vývojárov, ktorí budú pomocou môcť vizualizovať svoje plánované hry a ušetriť im tak hodiny programovania a dizajnovania. „Mohli by ste si predstaviť svet, v ktorom by sa na základe herných údajov a videí mohol model naučiť staré hry a skutočne ich preniesť na akúkoľvek platformu, na ktorej by tieto modely mohli fungovať,“ povedal o projekte generálny riaditeľ Microsoft Gaming Phil Spencer.

„Hovorili sme o zachovaní hier ako o našom poslaní a tieto modely a ich schopnosť úplne sa naučiť, ako sa hra hrá bez toho, aby musel pôvodný engine bežať na pôvodnom hardvéri, nám otvárajú obrovské možnosti.“ Ukážka by mala byť už teraz dostupná pre predplatiteľov Copilot Pro v sekcii Copilot Labs. Je viac ako pravdepodobné, že Microsoft trénuje model na ďalších hrách a preto môžeme očakávať viac interaktívnych AI minihier. Rovnako tak sa môžeme tešiť na Copilota ako spoločníka pri hraní hier, ktorý by mal byť čoskoro dostupný v rámci Copilot Vision pre používateľov v programe Windows Insider.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Európa panikári. Odhalili, že Čína môže diaľkovo ovládať autobusy, ktoré jazdia aj tu

Autor: Peter Hodal

Európske obavy z technologickej závislosti od Číny sa presúvajú z priemyslu a telekomunikácií do prekvapivo pokojnej oblasti, ktorou je verejná doprava.…

Slovensko sa baví na novej streamovacej službe, má netradičný zámer

Autor: Peter

Slovenská kultúra čelí momentálne najväčšej kríze za posledné desaťročia. Reaguje na to občianska iniciatíva Otvorená Kultúra!, ktorá spúšťa unikátnu steramovaciu…

Steam predstavil revolučnú konzolu. Zvládne veci, na aké nemá PlayStation 5 ani Xbox

Autor: Slavomír Dzuričko

Až 6-krát výkonnostne silnejšie zariadenie ako Steam Deck Spoločnosť Valve oficiálne predstavila novú generáciu herného hardvéru pod názvom Steam Machine,…

Odhalili závratnú dĺžku filmu Avatar 3, dorovnal 28 rokov trvajúci rekord

Autor: Erik Košťany

Dĺžka filmu Avatar 3 James Cameron je známy ako režisér, ktorý nechá divákov pri svojich epických filmoch sedieť niekoľko hodín.…

SanDisk posunul limity. Toto je tak miniatúrne USB-čko, že splynie s portom počítača

Autor: Slavomír Dzuričko

SanDisk predstavil taký malý USB kľúč, že ho nebudete chcieť vyťahovať z notebooku Spoločnosť SanDisk, známa svojimi inovatívnymi úložnými riešeniami,…

Ak by prešiel návrh Bruselu, 90 % zariadení na Slovensku skončí. Zaplatíme viac za kúrenie?

Autor: Kristína Sudorová

Drahšie kúrenie sa zatiaľ nekoná Európska komisia v úvode roka 2025 predstavila návrh novej regulácie. Tá mala zásadne zmeniť pravidlá…