MIMORIADNE: Markíza definitívne zakazuje pretáčanie reklám

Autor: Tomáš Čítanie na 3 min.

Pozeranie televízie je pre mnohých činnosť, ktorou sa odreagovávajú z povinností všedných dní. Aj keď si mladší myslia, že klasickú televíziu už nikto nepozerá, stále sa jedná o jedného z najsilnejších hráčov na našom mediálnom trhu. Jediné čo vám dokáže zážitok z pozerania prekaziť, sú zdanlivo nekonečné reklamy.

Tí, ktorí stále chceli pozerať filmy a seriály cez klasickú televíziu, ale nechceli byť otravovaní reklamami, si u svojho poskytovateľa televízie zaplatili archív, ktorý im umožnil vrátiť sa v programe späť a reklamu pretočiť. To sa však podľa najnovších informácií z TV Markíza čoskoro skončí.

Opatrenie sa bude týkať všetkých kanálov

Najsledovanejšia komerčná televízia na Slovensku v novej tlačovej správe oznamuje zmenu fungovania archívu. Od 21. mája 2025 nebude umožnené používateľom archívu pretáčať reklamy, ktoré sa v seriáloch či filmoch zobrazujú počas vysielania naživo. Týkať sa to bude internetových, káblových aj IPTV operátorov, a tiež všetkých staníc Skupiny Markíza – teda aj Markíza Krimi, Markíza Klasik, Dajto a Doma.

markiza
Zdroj: Markíza

Podľa slov Markízy začala túto tému s operátormi riešiť už v roku 2017 a postupne sa na nej dohodla so všetkými veľkými hráčmi na trhu.

Ak teda sledujú diváci obsah spätne v archíve, musia si pozrieť minimálne prvé tri minúty reklamného bloku. Výnimka platí len pre tých, ktorí sledujú cez satelit, terestriálne vysielanie alebo si obsah nahrávajú na vlastné zariadenie.

Televízia Markíza argumentuje príkladom z iných krajín

Markíza píše, že zákaz pretáčania reklám je bežnou praxou v Belgicku, Švajčiarsku, ale aj Českej republike. Pripomína tiež, že reklamy tvoria väčšinu príjmov televízie.

„Ak diváci sledujú program z archívu alebo s časovým odstupom a reklamu preskočia, televízia nedokáže zadávateľom doručiť žiadaný počet pozretí a prejaví sa to v príjmoch. To ovplyvňuje aj schopnosť vyrábať vlastné seriály či zábavné formáty, ktoré sú divákmi vyhľadávané a majú vysokú sledovanosť,“ píše Markíza.

Z ich zozbieraných dát tiež vyplýva, že trend spätného sledovania televízie je čoraz populárnejší. Prístup k nelineárnemu sledovaniu má približne 75 % slovenských domácností.

„Zavedením tejto funkcionality dosiahneme odstránenie rozdielu medzi sledovaním televízie a reklám v reálnom čase a pri sledovaní s časovým posunom, ako aj porovnateľné nastavenie, ktoré je aplikované pri iných online platformách,“ hovorí CEO skupiny Markíza Peter Gažík.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

RECENZIA: Vreckový PC, pri ktorom si Slováci už na herné notebooky ani nespomenú

Autor: Matej Krajčovič

Recenzia na ROG Xbox Ally X Trendy hlásajú, že najnovšie hry chcú dnes fanúšikovia gamingu hrávať doslova kdekoľvek. Počas ciest…

Stačí, že máte zapnutý displej. Toto je nová chyba Androidu, ktorá vám ukradne všetky údaje

Autor: Peter

Bezpečnostní experti objavili úplne nový spôsob útoku, ktorý dokáže spôsobiť majiteľom Android zariadení nepríjemné problémy. Dostal názov Pixnapping a škodlivým…

66 krajín sa od neho nevie odlepiť, seriálové prekvapenie roka opantalo divákov

Autor: Erik Košťany

Seriál The Last Frontier točil aj režisér z Netflixu Streamovacia služba Apple TV (ktorá sa aktuálne zbavila znamienka plus vo…

Na kolonizáciu planét máme novú „zbraň“. Životu prospešné baktérie prežijú let vesmírom

Autor: Roland Tokoly

Pozemský život vezmeme do vesmíru so sebou Austrálski vedci z RMIT University dokázali, že niektoré prospešné baktérie by mohli zvládnuť…

Najbrutálnejšia filmová séria súčasnosti spoznala budúcnosť. A ľudia skáču od radosti

Autor: Erik Košťany

Mortal Kombat 3 potvrdený Pred mesiacom sme sa dozvedeli, že film Mortal Kombat II zažil výrazný odklad. Teraz mal samotný…

Predražený iPhone neláka Slovákov. Tento lacný, ale SKVELÝ mobil valcuje predaje

Autor: Kristína Sudorová

Samsung, Apple a Xiaomi v boji o slovenského zákazníka Záujem Slovákov o smartfóny sa ani v roku 2025 nezmenšil. Podľa…