Lóve 2 už aj na JOJ Play
Slovenský filmový fenomén menom Lóve 2 ste už určite zachytili. Film mal premiéru v októbri 2024 a medzi divákmi zožal mimoriadny úspech. Len niekoľko mesiacov po svojej priam raketovej premiére si ho diváci mohli pozrieť aj z pohodlia svojho domova. Netrvalo dlho a do svojej ponuky ho zaradila aj najrýchlejšie rastúca slovenská streamovacia služba.
Reč je o službe JOJ Play, ktorá má v súčasnosti už niečo cez 600 000 registrovaných používateľov.
Registrovaní používatelia majú k dispozícii bezplatný balíček Free, ktorý zahŕňa živé vysielanie staníc TV JOJ, JOJ Plus, WAU a JOJ 24. Okrem toho máte na výber aj z platených balíčkov Premium a Premium+ s exkluzívnym obsahom a, samozrejme, bez reklám. Tie v ponuke zhŕňajú aj populárne slovenské či české filmy, predpremiéry nových epizód ešte pred televíznym vysielaním, športové prenosy a ďalšie špeciálne programy.

Balík Premium stojí 5,99 € mesačne a balík Premium+ 8,99 €. Hlavnou výhodou drahšej varianty, teda Premium+, je, že môžete obsah sledovať naraz na viacerých zariadeniach aj v HD kvalite. Platforma JOJ Play je pritom dostupná na webe, v podobe mobilnej aplikácie pre Android aj iOS, pre Smart TV, Chromecast či Apple tvOS.
Natáčanie v exotike
Lóve 2 je akčný triler a pokračovaním takisto úspešného filmu z roku 2011. O réžiu sa postaral Jakub Kroner, ktorý stojí aj za megahitom MIKI. Ústredná dvojica Maťo (Michal Nemtuda) a Veronika (Kristína Svarinská) sa snažia utiecť minulosti, no dostávajú sa pritom do nebezpečnej spleti politických intríg, mafiánskych gangov a neúprosného boja o moc.
V druhom diele sa však dej posúva z bratislavských ulíc do nového prostredia. Konkrétne do exotického Thajska, pričom podľa samotného režiséra vznikli až dve tretiny filmu práve v tejto exotickej krajine. Natáčanie jednotlivých scén sa odohrávalo v Bangkoku a na viacerých prírodných ostrovoch. Dotočením niektorých scén u nás na Slovensku sa vyvážilo exotické prostredie a film tak ešte viac nabral na dynamickosti.
Samotná výroba si však vybrala svoju daň. Celý slovenský štáb totiž musel v Thajsku čeliť veľkým teplotným rozdielom a vysokej miere vlhkosti. Okrem toho si museli zvyknúť aj na prácu s domácimi filmármi. Tí si totiž často robili prestávky na občerstvenie aj počas dôležitých scén. Pre našich nie je takéto niečo typické.

Výzva to bola aj pre hercov. Napríklad taký Michal Nemtuda mal v scenári aj viacero scén akčného charakteru. Kvôli tomu sa musel dostať do lepšej fyzickej kondície a absolvovať tréningy thajského bojového umenia. Vzhľadom na náročnosť sa na filme podieľal aj kaskadér Vladimír Furdík, ktorý je známy najmä pre svoju úlohu Nočného kráľa v seriáli Hry o tróny.
Počas premiéri filmu sme mali možnosť spraviť rozhovor s Kristínou Svarinskou, ktorá stvárňuje Veroniku.
,,Odvaha robiť veci inak, než je zaužívané,“ tak znie odpoveď Svarinskej na otázku, čo chýba slovenským filmom. To, či bude aj Lóve 3 nepotvrdila. S dávkou humoru nám však predostrela jej predstavu prípadného tretieho pokračovania, ktorá znie jasne – postava Veroniky na štýl Lary Croft.
Lóve 2 dominujú na všetkých frontoch
To, že film Lóve 2 je jedným z najúspešnejších slovenských filmov posledných rokov potvrdzujú aj úctyhodné výsledky. Počas svojho otváracieho víkendu film zarobil okolo 65 000 €, čo ho radí na druhé miesto v rebríčku slovenských víkendových tržieb.
Celkovo sa tržby filmu počas svojho pôsobenia v kinách vyšplhali na približne 430 000 €, pričom si ho pozrelo až 53 000 divákov. V porovnaní s jeho predchodcom však v tejto disciplíne trošku zaostáva. Lóve z roku 2011 zarobili astronomických 520 000 € a prilákali takmer 115 000 divákov.
Na Netflixe však Lóve 2 absolútne dominujú. Takmer ihneď po príchode na platformu zaujal film prvé miesto v rámci sledovanosti medzi slovenskými divákmi. Vysokú sledovanosť dosiahol aj u našich českých susedov, kde patril medzi top filmy. Z tohto teda vyplýva, že prvý film bol komerčne úspešnejší v kinách, zatiaľ čo ten druhý si podmanil streamovací segment.
Samozrejme, že za týmto fenoménom stojí aj istý technologický pokrok a rozšírenie streamovacích platforiem, čo má za následok aj zmenu v správaní divákov. Niektorí si film totiž radšej pozrú z gauča než na veľkom plátne. Po novom tak môžu urobiť aj prostredníctvom slovenskej platformy JOJ Play.
Článok vznikol v spolupráci s TV JOJ