E-shop Amazonu prešiel masívnym čistením
Amazon sa pustil do rozsiahlej čistky svojho produktového katalógu. Zmizli tak miliardy produktových stránok, a to z jediného dôvodu: V rámci interného projektu spoločnosti s názvom „Bend the Curve“ začal e-shop Amazonu radikálne redukovať náklady.
Podľa uniknutých interných dokumentov malo byť celkovo odstránených až 24 miliárd ASIN kódov, teda jedinečných identifikátorov produktov, píše futurezone.at.
Zasiahnuté sú najmä produkty, ktoré sa zle predávajú, neboli roky aktualizované alebo už nemajú žiadne skladové zásoby. Presný kľúč, na základe ktorého výrobky skončili v ponuke, nezverejnili.
Škrtia náklady na servery
Oficiálnym cieľom oznámených opatrení je zlepšiť prehľadnosť a zároveň znížiť náklady na cloudové úložisko. Tento krok patrí do série úsporných opatrení, na ktoré firma tlačí pod vedením generálneho riaditeľa Andyho Jassyho.
Len v minulom roku Amazon vďaka týmto úpravám ušetril na nákladoch na servery približne 22 miliónov dolárov, respektíve 19 miliónov eur. Pre rok 2025 sa očakávajú ďalšie, ešte vyššie úspory, a to konkrétne vo výške 36 miliónov dolárov, čo predstavuje viac ako 31 miliónov eur.

Ponuka sa nemenší, odkazuje Amazon
Firma ubezpečuje zákazníkov, že aj napriek masívnemu mazaniu budú na platformu naďalej priebežne pribúdať milióny nových produktov. Výber pre zákazníkov by sa teda údajne nemal zúžiť. Zmizli len tie položky, ktoré boli neaktuálne alebo nefunkčné.
Nie všetci predajcovia však zdieľajú tento optimizmus. Viaceré obchodnícke účty Amazon automaticky obmedzil – niektorí predajcovia nemôžu buď dočasne, alebo dokonca vôbec pridávať nové produkty.