Najzábavnejšia CAPTCHA je na svete. Zahrajte si DOOM a dokážte, že nie ste robot

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

CAPTCHA alebo DOOM? Výber je jasný

CAPTCHA systémy, ktoré rozlišujú medzi skutočnými návštevníkmi webu a botmi, už dlho vyzerajú pomerne podobne. Zvykli sme si na skreslené texty, ktoré treba prečítať a prepísať, na rozpoznávanie obrázkov, kde musíme napríklad označiť všetky polia s bicyklom (čo nikdy nevyjde na prvýkrát 😀), či na jednoduché zaškrtávacie políčko „nie som robot.“ Nezahrali by ste si radšej DOOM?

Guillermo Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Vercel, však prišiel s úplne novým konceptom CATPCHA, ktorý spája technológiu a zábavu. Využil umelú inteligenciu svojej platformy na vytvorenie CAPTCHA založenej na legendárnej počítačovej hre DOOM. Úlohou používateľa je zabiť aspoň troch nepriateľov v hre. Výsledok? Namiesto bežného kliknutia na políčko zažijete adrenalínovú chvíľku nostalgie. Na tému upozornil portál Techcrunch.

Samotná myšlienka použiť DOOM ako CAPTCHA síce úplne originálna nie je, no projekt okamžite zaujal komunitu na fóre Hacker News. Diskusia je plná rôznych reakcií. Niektorí sa sťažujú, že úloha je príliš náročná (asi nebudú najlepší hráči), iní zase tento nápad chvália a oceňujú kreativitu.

„Je tam príliš veľa monštier, trvalo mi 3-4 krát kým som to zvládol,“ sťažuje sa jeden z používateľov na fóre.

Hra je ale nastavená na najvyššiu obtiažnosť Nightmare, takže možno to dá zabrať aj lepším hráčom. Povoľuje však aj cheaty, takže si môžete zaistiť napríklad nesmrteľnosť či 200 % štítu, zbrane a podobne. Ovládanie hry je riešené šípkami na klávesnici a medzerníkom.

DOOM
Zdroj: doom-captcha.vercel

Napriek zmiešaným reakciám je tento projekt skvelou ukážkou, ako môžu technológie a zábava spolupracovať na zlepšení používateľského zážitku. Namiesto nudného a frustrujúceho riešenia CAPTCHA vás môže čakať chvíľa nostalgie a adrenalínu – teda ak máte radi staré dobré FPS hry. Ale veď kto by nemal rád DOOM?

Zatiaľ čo klasické CAPTCHA systémy čelia výzvam, ako sú čoraz sofistikovanejší boti či frustrácia používateľov, takýto herný prístup môže byť spôsobom, ako zmeniť pravidlá hry. Overenie používateľa môže byť zábavné a kreatívne a triafania bicyklov, autobusov či schodov by sme sa mohli konečne nadobro zbaviť.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Štát spúšťa novú éru platieb v prevádzkach pre Slovákov

Autor: Slavomír Dzuričko

Pilotná prevádzka je v plnom prúde! Finančná správa spustila pilotnú prevádzku systému QR platieb, ktorý zákazníkom umožní platiť v obchodoch…

Netflix vydal najväčší seriál v poľskej histórii, diváci ho prirovnávajú k Černobyľu

Autor: Erik Košťany

Seriál Heweliusz si získava divákov Netflix onedlho dosiahne svoj míľnik na poľskom trhu. Je tu uvedený od roku 2016 a…

Majiteľ neveril vlastným očiam. Robotický vysávač odoslal do Číny mapu bytu a heslo od WiFi

Autor: Roland Tokoly

Užitočný špión v domácnosti Robotické vysávače už dávno nie sú len automatické metly s pár senzormi, čo so sebou prináša…

Honor aktualizuje svoje smartfóny na Slovensku. Tieto modely dostanú nový systém

Autor: Peter

Spoločnosť Honor nedávno oficiálne predstavila svoju najnovšiu nadstavbu pre smartfóny s názvom MagicOS 10, ktorá je postavená na operačnom systéme…

Historický TV moment na Slovensku. JOJ odvysiela najdrahší seriál sveta aj miliardový film

Autor: Kristína Sudorová

JOJ mieri na rok 2026 vo veľkom štýle Televízna skupina JOJ Group pripravuje na rok 2026 jednu z najbohatších programových…

Sony chystá novinku, ktorá opäť zmení herný priemysel. Xbox ju ponúka už roky

Autor: Peter

Spoločnosť Sony pravdepodobne pripravuje veľkú novinku podobnú konkurenčnému programu Xbox Play Anywhere. To by úplne zmenilo spôsob, ako hráči nakupujú…