Najzábavnejšia CAPTCHA je na svete. Zahrajte si DOOM a dokážte, že nie ste robot

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

CAPTCHA alebo DOOM? Výber je jasný

CAPTCHA systémy, ktoré rozlišujú medzi skutočnými návštevníkmi webu a botmi, už dlho vyzerajú pomerne podobne. Zvykli sme si na skreslené texty, ktoré treba prečítať a prepísať, na rozpoznávanie obrázkov, kde musíme napríklad označiť všetky polia s bicyklom (čo nikdy nevyjde na prvýkrát 😀), či na jednoduché zaškrtávacie políčko „nie som robot.“ Nezahrali by ste si radšej DOOM?

Guillermo Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Vercel, však prišiel s úplne novým konceptom CATPCHA, ktorý spája technológiu a zábavu. Využil umelú inteligenciu svojej platformy na vytvorenie CAPTCHA založenej na legendárnej počítačovej hre DOOM. Úlohou používateľa je zabiť aspoň troch nepriateľov v hre. Výsledok? Namiesto bežného kliknutia na políčko zažijete adrenalínovú chvíľku nostalgie. Na tému upozornil portál Techcrunch.

Samotná myšlienka použiť DOOM ako CAPTCHA síce úplne originálna nie je, no projekt okamžite zaujal komunitu na fóre Hacker News. Diskusia je plná rôznych reakcií. Niektorí sa sťažujú, že úloha je príliš náročná (asi nebudú najlepší hráči), iní zase tento nápad chvália a oceňujú kreativitu.

„Je tam príliš veľa monštier, trvalo mi 3-4 krát kým som to zvládol,“ sťažuje sa jeden z používateľov na fóre.

Hra je ale nastavená na najvyššiu obtiažnosť Nightmare, takže možno to dá zabrať aj lepším hráčom. Povoľuje však aj cheaty, takže si môžete zaistiť napríklad nesmrteľnosť či 200 % štítu, zbrane a podobne. Ovládanie hry je riešené šípkami na klávesnici a medzerníkom.

DOOM
Zdroj: doom-captcha.vercel

Napriek zmiešaným reakciám je tento projekt skvelou ukážkou, ako môžu technológie a zábava spolupracovať na zlepšení používateľského zážitku. Namiesto nudného a frustrujúceho riešenia CAPTCHA vás môže čakať chvíľa nostalgie a adrenalínu – teda ak máte radi staré dobré FPS hry. Ale veď kto by nemal rád DOOM?

Zatiaľ čo klasické CAPTCHA systémy čelia výzvam, ako sú čoraz sofistikovanejší boti či frustrácia používateľov, takýto herný prístup môže byť spôsobom, ako zmeniť pravidlá hry. Overenie používateľa môže byť zábavné a kreatívne a triafania bicyklov, autobusov či schodov by sme sa mohli konečne nadobro zbaviť.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Google hazarduje s bezpečnosťou Androidu. Nikto nechápe posledný krok

Autor: Slavomír Dzuričko

Google mení pravidlá inštalácie aplikácií Google plánuje zaviesť nový systém, ktorý výrazne ovplyvní možnosť inštalovania aplikácií mimo oficiálneho Obchodu Play…

Niekdajšia hollywoodska legenda na dne, kvôli škandálom je z neho bezdomovec

Autor: Erik Košťany

Kevin Spacey sa nevie spamätať zo svojich obvinení Kedysi išlo o skutočne veľké a známe hollywoodske meno. Poznať sme ho…

Internet ZADARMO v lietadle. Táto aerolinka Slovákov zapla Starlink

Autor: Slavomír Dzuričko

Emirates zavádza bezplatný Starlink Wi-Fi na palubu Letecká spoločnosť Emirates oznámila veľkolepý plán. Všetky jej lietadlá majú byť postupne vybavené…

Microsoft tvrdo zakročil. Legendárnej obrazovke smrti je koniec

Autor: Peter

Najnovšie nastavenie v operačnom systéme Windows 11 má zabrániť zobrazovaniu chybových hlásení a notoricky známej modrej obrazovky smrti (BSoD) na…

AKTUÁLNE: Veľký obrat, Slovensko má nového najväčšieho mobilného operátora

Autor: Peter

Súboj na poli slovenských mobilných operátorov je mimoriadne silný a prví traja sa neustále predbiehajú v tom, ktorý z nich…

AKTUÁLNE: Malo ísť o mimozemskú loď. NASA ukázala snímky kométy 3I/Atlas

Autor: Roland Tokoly

Takto vyzerá medzihviezdny návštevník NASA dnes zverejnila prvé detailné zábery medzihviezdnej kométy 3I/Atlas. Ide o historický moment, pretože len tretí…