Najzábavnejšia CAPTCHA je na svete. Zahrajte si DOOM a dokážte, že nie ste robot

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

CAPTCHA alebo DOOM? Výber je jasný

CAPTCHA systémy, ktoré rozlišujú medzi skutočnými návštevníkmi webu a botmi, už dlho vyzerajú pomerne podobne. Zvykli sme si na skreslené texty, ktoré treba prečítať a prepísať, na rozpoznávanie obrázkov, kde musíme napríklad označiť všetky polia s bicyklom (čo nikdy nevyjde na prvýkrát 😀), či na jednoduché zaškrtávacie políčko „nie som robot.“ Nezahrali by ste si radšej DOOM?

Guillermo Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Vercel, však prišiel s úplne novým konceptom CATPCHA, ktorý spája technológiu a zábavu. Využil umelú inteligenciu svojej platformy na vytvorenie CAPTCHA založenej na legendárnej počítačovej hre DOOM. Úlohou používateľa je zabiť aspoň troch nepriateľov v hre. Výsledok? Namiesto bežného kliknutia na políčko zažijete adrenalínovú chvíľku nostalgie. Na tému upozornil portál Techcrunch.

Samotná myšlienka použiť DOOM ako CAPTCHA síce úplne originálna nie je, no projekt okamžite zaujal komunitu na fóre Hacker News. Diskusia je plná rôznych reakcií. Niektorí sa sťažujú, že úloha je príliš náročná (asi nebudú najlepší hráči), iní zase tento nápad chvália a oceňujú kreativitu.

„Je tam príliš veľa monštier, trvalo mi 3-4 krát kým som to zvládol,“ sťažuje sa jeden z používateľov na fóre.

Hra je ale nastavená na najvyššiu obtiažnosť Nightmare, takže možno to dá zabrať aj lepším hráčom. Povoľuje však aj cheaty, takže si môžete zaistiť napríklad nesmrteľnosť či 200 % štítu, zbrane a podobne. Ovládanie hry je riešené šípkami na klávesnici a medzerníkom.

DOOM
Zdroj: doom-captcha.vercel

Napriek zmiešaným reakciám je tento projekt skvelou ukážkou, ako môžu technológie a zábava spolupracovať na zlepšení používateľského zážitku. Namiesto nudného a frustrujúceho riešenia CAPTCHA vás môže čakať chvíľa nostalgie a adrenalínu – teda ak máte radi staré dobré FPS hry. Ale veď kto by nemal rád DOOM?

Zatiaľ čo klasické CAPTCHA systémy čelia výzvam, ako sú čoraz sofistikovanejší boti či frustrácia používateľov, takýto herný prístup môže byť spôsobom, ako zmeniť pravidlá hry. Overenie používateľa môže byť zábavné a kreatívne a triafania bicyklov, autobusov či schodov by sme sa mohli konečne nadobro zbaviť.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Geneticky upravené deti môžu byť realitou. Rozbieha sa veľký zásah do DNA

Autor: Roland Tokoly

Spojila špičkových vedcov Myšlienka, že dedičné ochorenia nemusia byť nevyhnutným osudom, už prestáva byť len víziou budúcnosti. Rýchly vývoj genómovej…

Slovák si kúpil nový iPhone z Alzy. To, čo mu prišlo, je škandál roka

Autor: Kristína Sudorová

Slovák dostal namiesto iPhonu neznáme zariadenie Slovák si objednal iPhone 17 Pro 256 GB z Alzy a keď mu zásielka…

Ubisoft chystá začiatkom 2026 dve hry, ktoré vás prikovú k stoličke

Autor: Slavomír Dzuričko

Ubisoft chystá na začiatok roka 2026 dva veľké tituly Ubisoft plánuje už na začiatku roka 2026 uviesť hneď dva výrazne…

Tento film búra jeden rekord za druhým. Z výsledkov sú v šoku ľudia, štúdio aj režisér

Autor: Erik Košťany

Čarodejka: Druhá časť trhala rekordy v kinách Kiná počas víkendu zažili poriadny otras. Prišiel film Čarodejka: Druhá časť, pokračovanie úspešného…

ChatGPT zavádza úplne nový spôsob interakcie s umelou inteligenciou

Autor: Roland Tokoly

Novinka vo využívaní AI OpenAI rozširuje možnosti ChatGPT o funkciu skupinových konverzácií, ktorá po krátkom pilotnom období prichádza ku všetkým…

Koniec lacným čínskym zásielkam. Takéto sú nové podmienky

Autor: Slavomír Dzuričko

Lacné nákupy z Číny sa začínajú výrazne meniť Európska únia plánuje od roku 2026 zásadne zmeniť pravidlá pre dovoz lacných…