Najzábavnejšia CAPTCHA je na svete. Zahrajte si DOOM a dokážte, že nie ste robot

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

CAPTCHA alebo DOOM? Výber je jasný

CAPTCHA systémy, ktoré rozlišujú medzi skutočnými návštevníkmi webu a botmi, už dlho vyzerajú pomerne podobne. Zvykli sme si na skreslené texty, ktoré treba prečítať a prepísať, na rozpoznávanie obrázkov, kde musíme napríklad označiť všetky polia s bicyklom (čo nikdy nevyjde na prvýkrát 😀), či na jednoduché zaškrtávacie políčko „nie som robot.“ Nezahrali by ste si radšej DOOM?

Guillermo Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Vercel, však prišiel s úplne novým konceptom CATPCHA, ktorý spája technológiu a zábavu. Využil umelú inteligenciu svojej platformy na vytvorenie CAPTCHA založenej na legendárnej počítačovej hre DOOM. Úlohou používateľa je zabiť aspoň troch nepriateľov v hre. Výsledok? Namiesto bežného kliknutia na políčko zažijete adrenalínovú chvíľku nostalgie. Na tému upozornil portál Techcrunch.

Samotná myšlienka použiť DOOM ako CAPTCHA síce úplne originálna nie je, no projekt okamžite zaujal komunitu na fóre Hacker News. Diskusia je plná rôznych reakcií. Niektorí sa sťažujú, že úloha je príliš náročná (asi nebudú najlepší hráči), iní zase tento nápad chvália a oceňujú kreativitu.

„Je tam príliš veľa monštier, trvalo mi 3-4 krát kým som to zvládol,“ sťažuje sa jeden z používateľov na fóre.

Hra je ale nastavená na najvyššiu obtiažnosť Nightmare, takže možno to dá zabrať aj lepším hráčom. Povoľuje však aj cheaty, takže si môžete zaistiť napríklad nesmrteľnosť či 200 % štítu, zbrane a podobne. Ovládanie hry je riešené šípkami na klávesnici a medzerníkom.

DOOM
Zdroj: doom-captcha.vercel

Napriek zmiešaným reakciám je tento projekt skvelou ukážkou, ako môžu technológie a zábava spolupracovať na zlepšení používateľského zážitku. Namiesto nudného a frustrujúceho riešenia CAPTCHA vás môže čakať chvíľa nostalgie a adrenalínu – teda ak máte radi staré dobré FPS hry. Ale veď kto by nemal rád DOOM?

Zatiaľ čo klasické CAPTCHA systémy čelia výzvam, ako sú čoraz sofistikovanejší boti či frustrácia používateľov, takýto herný prístup môže byť spôsobom, ako zmeniť pravidlá hry. Overenie používateľa môže byť zábavné a kreatívne a triafania bicyklov, autobusov či schodov by sme sa mohli konečne nadobro zbaviť.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Finálne najobľúbenejšieho seriálu súčasnosti je tu. Čaká nás epický koniec (VIDEO)

Autor: Erik Košťany

Trailer na 5. sériu The Boys Po dlhom čakaní dostávame prvý trailer na 5. sériu The Boys. Vieme, že pôjde…

Štát spustil nový online nástroj. Takto overíte či dostanete energopomoc

Autor: Slavomír Dzuričko

Stačí zadať údaje z faktúry Slovenské ministerstvo hospodárstva spustilo nový online nástroj, ktorý umožňuje domácnostiam rýchlo a jednoducho zistiť, či…

Technológie spôsobia chaos. Do 2040 prestaneme mať klasickú noc

Autor: Peter Hodal

Keď ľudstvo vyslalo do vesmíru prvé teleskopy, očakávania boli jednoduché. Čím ďalej od Zeme, tým čistejší pohľad na vesmír. Menej…

Katastrofálna chyba umelej inteligencie Google. Zlyhala a potom sa ospravedlnila

Autor: Kristína Sudorová

Používateľovi zmizli roky práce po zásahu Antigravity V posledných rokoch sa umelej inteligencii dostalo toľko dôvery ako máloktorým technologickým nástrojom…

Aktualizujte teraz: Obľúbený smartfón dostáva na Slovensku najnovší Android 16

Autor: Peter

Najnovší operačný systém Android 16 bol oficiálne predstavený v júni tohto roka a výrobcovia smartfónov okamžite začali riešiť aktualizácie pre…

Aj GTA pri tejto hre sklopí uši. Nadupaná akčná novinka ohromila hráčov

Autor: Slavomír Dzuričko

Je to skutočne GTA na steroidoch? Štúdio Liquid Swords, založené v roku 2020 veteránom herného priemyslu Christoferom Sundbergom, predstavilo svoj…