Najzábavnejšia CAPTCHA je na svete. Zahrajte si DOOM a dokážte, že nie ste robot

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

CAPTCHA alebo DOOM? Výber je jasný

CAPTCHA systémy, ktoré rozlišujú medzi skutočnými návštevníkmi webu a botmi, už dlho vyzerajú pomerne podobne. Zvykli sme si na skreslené texty, ktoré treba prečítať a prepísať, na rozpoznávanie obrázkov, kde musíme napríklad označiť všetky polia s bicyklom (čo nikdy nevyjde na prvýkrát 😀), či na jednoduché zaškrtávacie políčko „nie som robot.“ Nezahrali by ste si radšej DOOM?

Guillermo Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Vercel, však prišiel s úplne novým konceptom CATPCHA, ktorý spája technológiu a zábavu. Využil umelú inteligenciu svojej platformy na vytvorenie CAPTCHA založenej na legendárnej počítačovej hre DOOM. Úlohou používateľa je zabiť aspoň troch nepriateľov v hre. Výsledok? Namiesto bežného kliknutia na políčko zažijete adrenalínovú chvíľku nostalgie. Na tému upozornil portál Techcrunch.

Samotná myšlienka použiť DOOM ako CAPTCHA síce úplne originálna nie je, no projekt okamžite zaujal komunitu na fóre Hacker News. Diskusia je plná rôznych reakcií. Niektorí sa sťažujú, že úloha je príliš náročná (asi nebudú najlepší hráči), iní zase tento nápad chvália a oceňujú kreativitu.

„Je tam príliš veľa monštier, trvalo mi 3-4 krát kým som to zvládol,“ sťažuje sa jeden z používateľov na fóre.

Hra je ale nastavená na najvyššiu obtiažnosť Nightmare, takže možno to dá zabrať aj lepším hráčom. Povoľuje však aj cheaty, takže si môžete zaistiť napríklad nesmrteľnosť či 200 % štítu, zbrane a podobne. Ovládanie hry je riešené šípkami na klávesnici a medzerníkom.

DOOM
Zdroj: doom-captcha.vercel

Napriek zmiešaným reakciám je tento projekt skvelou ukážkou, ako môžu technológie a zábava spolupracovať na zlepšení používateľského zážitku. Namiesto nudného a frustrujúceho riešenia CAPTCHA vás môže čakať chvíľa nostalgie a adrenalínu – teda ak máte radi staré dobré FPS hry. Ale veď kto by nemal rád DOOM?

Zatiaľ čo klasické CAPTCHA systémy čelia výzvam, ako sú čoraz sofistikovanejší boti či frustrácia používateľov, takýto herný prístup môže byť spôsobom, ako zmeniť pravidlá hry. Overenie používateľa môže byť zábavné a kreatívne a triafania bicyklov, autobusov či schodov by sme sa mohli konečne nadobro zbaviť.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

Zabudnite na Hollywood. India ukazuje svoj najdrahší film, ktorý sľubuje šialenú akciu

Autor: Erik Košťany

Trailer na film Varanasi Napriek tomu, že India má sama o sebe miliardu obyvateľov, už nie je sama o seba…

Toto je revolúcia. Smart hodinky bez potreby nabíjania sú veľmi blízko

Autor: Slavomír Dzuričko

Termoelektrické hodinky ako budúcnosť nabíjania Vedci z juhokórejskej univerzity UNIST dosiahli prelom vo vývoji termoelektrického materiálu, ktorý dokáže premieňať rozdiel…

Apple spustil parádnu novú aplikáciu na Slovensku

Autor: Slavomír Dzuričko

Dostupnosť aj v ďalších európskych krajinách Spoločnosť Apple rozšírila svoju športovú aplikáciu Apple Sports do ďalších európskych krajín a medzi…

Apple mení stratégiu: iPhony budú vychádzať inak ako sme boli doteraz zvyknutí

Autor: Kristína Sudorová

Koniec tradície Apple Apple sa chystá zásadne zmeniť svoj doterajší ročný iPhone cyklus a prejsť na dvojfázovú stratégiu uvádzania nových…

Vyšiel prvý trailer k filmu Štúr. Ľudia sa na epické spracovanie nevedia vynadívať (VIDEO)

Autor: Slavomír Dzuričko

Láska a politika v centre príbehu Historická snímka „Štúr“ od režisérky Mariany Čengel Solčanskej vstupuje do verejného priestoru prvým trailerom,…

Do semaforu pridajú štvrtú farbu. Biele svetlo zavedie jasné pravidlo

Autor: Peter

Aj malé deti dnes poznajú tri farby semaforu - červená, oranžová a zelená. Internetom sa momentálne šíria rôzne informácie o…