Najzábavnejšia CAPTCHA je na svete. Zahrajte si DOOM a dokážte, že nie ste robot

Autor: Peter Čítanie na 2 min.

CAPTCHA alebo DOOM? Výber je jasný

CAPTCHA systémy, ktoré rozlišujú medzi skutočnými návštevníkmi webu a botmi, už dlho vyzerajú pomerne podobne. Zvykli sme si na skreslené texty, ktoré treba prečítať a prepísať, na rozpoznávanie obrázkov, kde musíme napríklad označiť všetky polia s bicyklom (čo nikdy nevyjde na prvýkrát 😀), či na jednoduché zaškrtávacie políčko „nie som robot.“ Nezahrali by ste si radšej DOOM?

Guillermo Rauch, generálny riaditeľ spoločnosti Vercel, však prišiel s úplne novým konceptom CATPCHA, ktorý spája technológiu a zábavu. Využil umelú inteligenciu svojej platformy na vytvorenie CAPTCHA založenej na legendárnej počítačovej hre DOOM. Úlohou používateľa je zabiť aspoň troch nepriateľov v hre. Výsledok? Namiesto bežného kliknutia na políčko zažijete adrenalínovú chvíľku nostalgie. Na tému upozornil portál Techcrunch.

Samotná myšlienka použiť DOOM ako CAPTCHA síce úplne originálna nie je, no projekt okamžite zaujal komunitu na fóre Hacker News. Diskusia je plná rôznych reakcií. Niektorí sa sťažujú, že úloha je príliš náročná (asi nebudú najlepší hráči), iní zase tento nápad chvália a oceňujú kreativitu.

„Je tam príliš veľa monštier, trvalo mi 3-4 krát kým som to zvládol,“ sťažuje sa jeden z používateľov na fóre.

Hra je ale nastavená na najvyššiu obtiažnosť Nightmare, takže možno to dá zabrať aj lepším hráčom. Povoľuje však aj cheaty, takže si môžete zaistiť napríklad nesmrteľnosť či 200 % štítu, zbrane a podobne. Ovládanie hry je riešené šípkami na klávesnici a medzerníkom.

DOOM
Zdroj: doom-captcha.vercel

Napriek zmiešaným reakciám je tento projekt skvelou ukážkou, ako môžu technológie a zábava spolupracovať na zlepšení používateľského zážitku. Namiesto nudného a frustrujúceho riešenia CAPTCHA vás môže čakať chvíľa nostalgie a adrenalínu – teda ak máte radi staré dobré FPS hry. Ale veď kto by nemal rád DOOM?

Zatiaľ čo klasické CAPTCHA systémy čelia výzvam, ako sú čoraz sofistikovanejší boti či frustrácia používateľov, takýto herný prístup môže byť spôsobom, ako zmeniť pravidlá hry. Overenie používateľa môže byť zábavné a kreatívne a triafania bicyklov, autobusov či schodov by sme sa mohli konečne nadobro zbaviť.

Obsahuje témy:

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

AKTUÁLNE: Malo ísť o mimozemskú loď. NASA ukázala snímky kométy 3I/Atlas

Autor: Roland Tokoly

Takto vyzerá medzihviezdny návštevník NASA dnes zverejnila prvé detailné zábery medzihviezdnej kométy 3I/Atlas. Ide o historický moment, pretože len tretí…

iRobot v troskách, vyskúšali sme najlepší robotický vysávač (TEST)

Autor: Karol Gajdos

Kedysi neznáma značka, dnes valcuje konkurenciu Vyskúšali sme vrcholový model Ecovacs X9 PRO Omni, robotický vysávač, ktorý mení hru. Toto…

Najväčšia kríza za roky: Bitcoin padá a experti predpovedajú apokalypsu

Autor: Kristína Sudorová

Bitcoin smeruje k najväčšej kríze posledných rokov Bitcoin sa v posledných dňoch ocitol pod výrazným tlakom, čo vyvoláva obavy z…

Koniec panike. Títo ľudia s fotovoltikou sa úplne vyhnú odvodom

Autor: Peter Hodal

Okolo domácej fotovoltiky sa v posledných mesiacoch rozprúdila nezvyčajne napätá diskusia. Ľudia sa snažili dopátrať k tomu, či ich budúci…

Piráteniu Windows je koniec. Microsoft potichu zabil populárnu metódu aktivácie

Autor: Peter

V prostredí aktivácie operačných systémov Windows sa udiala významná zmena, ktorá ovplyvní nielen technickú komunitu, ale aj bežných používateľov. Takzvaná…

CERN postavi najväčší urýchľovač v histórii. Fyziku otrasie v základoch

Autor: Roland Tokoly

Nahradí legendárny LHC Európska organizácia pre jadrový výskum urobila ďalší zásadný krok k projektu, ktorý môže úplne predefinovať hranice modernej…