ČERNÁK prevalcoval Hollywood. Za 11 dní zarobil milióny eur

Autor: Zuzana Hlašeková Čítanie na 3 min.

Fenomén streamovacích služieb

Pokračovanie úspešného filmu o známom slovenskom mafiánovi láme jeden rekord za druhým. Černák sa stal filmom s najúspešnejším otváracím víkendom v histórii slovenských kín. Odborník však upozorňuje na výraznejší prepad návštevnosti v porovnaní s prvým dielom.

Druhá časť mafiánskeho diptychu režiséra Petra Kronera prekonala magickú hranicu dvoch miliónov eur už po jedenástich dňoch od premiéry. S celkovými tržbami 2 058 733 eur a návštevnosťou 254 949 divákov sa tak radí medzi najúspešnejšie slovenské filmy všetkých čias.

„Prekonanie dvojmiliónovej hranice za 11 až 12 dní je nový rekord, rovnako ako aj prekonanie štvrťmiliónovej návštevnosti,“ potvrdzuje filmový kritik a expert na filmové dáta Michal Korec z portálu Kinema pre portál Forbes.sk. Už počas otváracieho víkendu film prekonal doterajšie rekordy, keď do kín prilákal 133 586 divákov a zarobil vyše milión eur. Týmto výkonom za sebou nechal také blockbustery ako Avengers: Endgame či prvý diel Miki.

Zaujímavým faktorom úspechu druhého dielu je podľa filmového kritika Petra Konečného aj vplyv streamovacej služby Netflix. „Jednotku si pozrelo v kinách takmer 380-tisíc divákov a desaťtisíce práve na Netflixe. Tí, ktorí si pozreli prvú časť na tejto platforme, sa tak pridali k tým, ktorí si chceli dvojku pozrieť v kinách,“ vysvetľuje Konečný.

Film sa stal podľa kritikov určitým typom spoločenskej udalosti. „Ľudia sa chcú medzi sebou o tomto filme porozprávať a nechcú sa v robote cítiť odstrčení,“ dodáva Konečný s upozornením, že pri zobrazovaní historických udalostí treba dbať na faktickú presnosť.

V jednom fakte je MIKI stále úspešnejší

Napriek rekordným číslam však odborníci upozorňujú na jeden znepokojujúci trend. Medzi prvým a druhým týždňom premietania zaznamenal Černák výraznejší prepad návštevnosti (42,1 %) v porovnaní s prvým dielom (32,9 %). „Podľa očakávaní má Černák vyššiu úvodnú návštevnosť ako Miki počas prvých dní. To je tradične pravidlo pokračovaní. Divákov zaujíma vyústenie príbehu,“ vysvetľuje Korec. Predpokladá, že film by mohol dosiahnuť celkové tržby medzi 3,2 až 3,3 milióna eur.

K úspechu filmu prispel aj vhodne zvolený termín premiéry v januári, ktorý sa ukázal ako takticky efektívnejší než augustový termín prvého dielu. Svoju úlohu zohralo aj zvýšené vstupné v kinách v dôsledku nárastu DPH.

✅ Odporúčané pre teba

🔥 Najnovšie príspevky zo skriptu

8 iluzionistov proti svetovej kriminálnej sieti, je tu trailer na očakávaných tretích Podfukárov

Autor: Erik Košťany

Trailer na film Podfukári 3 Spoločnosť Lionsgate priniesla po dlhom čakaní fanúšikov prvý oficiálny trailer na film Podfukári 3. Oficiálny…

Očakávana akčná herná bomba nikdy nedorazí. Gigant bez milosti všetko ruší

Autor: Erik Košťany

EA ruší ďalší Titanfall Obrovská herná spoločnosť Electronic Arts čelí ďalšiumu veľkému prepúšťaniu. Odliv zamestancov spôsobil, že museli zrušiť pripravovanú…

Majú státisíce stiahnutí na Slovensku. Tieto populárne aplikácie vás špehujú

Autor: Tomáš

Pri inštalácii aplikácií do vášho smartfónu ste si možno už všimli, že vývojári si od vás žiadajú rôzne povolenia. Väčšinou…

Zlá správa pre iPhony Slovákov, nová aktualizácia vás brutálne naštve

Autor: Peter Steigauf

Vydali najnovšiu verziu operačného systému iOS 18.4.1. Nová aktualizácia od Apple vždy spôsobí záujem miliónov používateľov a rovnako aj teraz…

Populárny seriál z 80. rokov dostane novú verziu. Režisérom ani nemohol byť lepší človek

Autor: Erik Košťany

Režisér Top Gunu chystá remake Miami Vice Spoločnosť Universal Pictures chystá remake Miami Vice, populárneho akčného detektívneho seriálu z 80.…

Nový radar s umelou inteligenciou vytrestá priestupok, ktorý robíte za volantom zrejme aj vy

Autor: Peter Steigauf

AI nahrádza policajtov, motoristi zúria Vodičom robia poriadne vrásky na čele: Nové radary si posvietia na priestupky, u ktorých by…